21-08-2007, 12:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-08-2007, 12:09 PM ja muutjaks oli hulgus.)
peeterpaul Kirjutas:Et kastis olev meeskond ei külmetaks on masinale seatud ka gero, toimeaineks bensiin ja ainuke motiiv seda kasutada pidi olema enesetapp....:
Juhitakse seda vist sellisest puldist, pole jõudnud kontrollida:..
Otsustades puldi põhjal, võiks tegemist olla ka käivitus-eelsoojendiga. Enamusel Vene (Bensiinimootoriga) armeesõidukitel sellised vidinad küljes. Soojendab siis mootori jahutusvedelikku ja mõnedel isenditel, väljuvad põlemisgaasid, karteripõhja. (siis alles mõistad mootoripesu vajalikkust, kui klapikambrikaante vahelt lekkinud õli süttib).
"Pult" peaks toimetama kahe nupu koostöös. "knopka" ehk vajutatav lüliti juhib hõõgküünalt ja kaheastmelise lüliti 1. aste kütusekraani ja 2. aste ventikat. "puldi" juures olev "birka" annaks asjale täpsemat seletust.
muidu oli 1. vent sisse; 2. küünal punaseks, kontrolliks küünlaga paralleelselt spiraal puldis; 3. küte peale. Sulgemisel peab ventikal laskma käia 5-10 minutit peale põlemise lõppu, muidu võib taaskäivitusel pauk käia.
Seisusoojendid, ehk gerod, olid reeglina diisliga, ehkki olen kasutanud ka ühte bensiini varianti. Juhtpaneel oli tunduvalt keerulisem. Öösel oli igatahes rahulikum külmas magada. Diislil juhtus kunagi põlemiskamber läbi põlema, mis tähendas põlenud diislivingu, 12 inimesega furgoonis kell 3 öösel...
peeterpaul Kirjutas:Või mille jaoks kasutati sellist plaati, mida masinal on kaks tükki, aga teise kinnitust ei leia kusagilt:
Kas võiks tegu olla mingit laadi "lainemurdjatega"? kinnitused kuskil ees, et vees liikudes sisse ei pritsi jms. Mäletan analoogse neljarattalise+4 abiratast, dessant-luure liikuri (miskine krdi BMPRD oli vist) manuaalist samasuguseid jurakaid, mida elus kasutada ei õnnestunud.