04-09-2007, 22:49 PM
Pole ju teab mis uudis, et autofirmad teenivad märgatava osa kasumist varuosade müügist. Paljudele uutele mudelitele ei ole saada B-varuosa ning garantii ajal seda ei taheta paigaldada kui alternatiiv olemas. Teeninduses saab nö lihtmehaanik tihti üllatavalt väikest palka, kui töötunnihind on 500kr kliendi jaoks siis mehaanik saab ehk 70kr (brutotunnipalk). Mitte et ma kapitalismi vastu oleks, küll aga seletab see nii mõndagi huvitavat mis tuntud autotootjate remondi köögipoolel toimub - kogenud ja andekas mehaanik kaupleb kas hea palga või leiab uue koha, teised aga ikka koolipingist tulnud või praktikandid kelle tööd alati piisavalt ei kontrollita.
Lisaks sellele on auto suure enamuse jaoks liikumisvahend, tarbeese, mille ostmise korral peamiselt emotsioonid üle pragmaatilise poole määravaks saavad. Niisamuti nagu vanatehnika huvilised eelistavad endale südamelähedast tehnikat, nii ka tavatarbija - erinevad on kontseptsioon mille järgi otsust tehakse.
Auto kuulub peaaegu et välimuse ning isiksuse juurde, nö. elutegijad peavad sõitma ka vastava autoga, vana ja odavnenud, marginaliseerunud autoga sõitmine pole sotsiaalselt aktsepteeritav paljude jaoks.
Lisaks on üha enam neid kes auto tehnilist poolt ei tunne nii hästi, kes ehk nõukogude tehnikat olude sunnil remontis, kuid kaasaaegse tehnika puhul puudub nii teave, oskus kui tahtmine. Neid kes toona hiilgasid hea tehnika tundmise ning nutikusega polnud ehk palju, oli toona nagu ka praegu soss-seppi kelle õnnestumise protsent oli nii 50-50.
Lisaks sellele on auto suure enamuse jaoks liikumisvahend, tarbeese, mille ostmise korral peamiselt emotsioonid üle pragmaatilise poole määravaks saavad. Niisamuti nagu vanatehnika huvilised eelistavad endale südamelähedast tehnikat, nii ka tavatarbija - erinevad on kontseptsioon mille järgi otsust tehakse.
Auto kuulub peaaegu et välimuse ning isiksuse juurde, nö. elutegijad peavad sõitma ka vastava autoga, vana ja odavnenud, marginaliseerunud autoga sõitmine pole sotsiaalselt aktsepteeritav paljude jaoks.
Lisaks on üha enam neid kes auto tehnilist poolt ei tunne nii hästi, kes ehk nõukogude tehnikat olude sunnil remontis, kuid kaasaaegse tehnika puhul puudub nii teave, oskus kui tahtmine. Neid kes toona hiilgasid hea tehnika tundmise ning nutikusega polnud ehk palju, oli toona nagu ka praegu soss-seppi kelle õnnestumise protsent oli nii 50-50.