Planeeta 2e mootori head ja vead
#2

Vigu on vähe... Mootor on vastupidav, lihtsa konstruktsiooniga, kerge hooldada. Nõrkuseks võib lugeda 6V generaatorit, aga see on pisiasi. Madalatel pööretel onjõudu küllalt, käigukast on samuti vastupidav, kuigi käikude lülitamine võib nõuda veidi suuremat jõudu nagu näiteks Jawal (P5 ja 638 jõuvajaduse vahe oli märgatav). Küll aga võib puruneda kickstarteri hammassektor ja sidurikorvi tagumine hammasratas, kuid oskuslikul kasutamisel on needki vastupidavad. Küll aga on asjal üks viga, millest ei ole ilmselt priid ka teised masinad- kui kolb on liigselt kulunud, tükib paisumispilu juurest murduma... Üks selline kolb on mul olemas, võin mingi aeg pilti visata. Kui väntvõlli otsas oleva mootoriülekande hamamsratas ei ole piisavalt kinni keeratud või on stoperdamata, kerib see pilt end ise lahti. Sidurikettad võivad hulludel tõmmekatel (asfaldil siduri järsku vabastamine jne) puruneda. Kütusekulu on mootoril suht OK, kui mootor korras ja karpa õigesti reguleeritud. Planeta 2 on veel üsna maheda häälega masin, Planeta 5 näiteks töriseb teravama häälega. Nõrgema mehe jaoks on masina käimalöömine jama- selleks on suss-klapp. Näiteks hommikul bensiinijaama minnes ei jõudnud mu veidikene õllene sõber masinat käima lüüa. Käigukasti kokkupanek ei ole väga keeruline, aga nõuab mõtlemist- ma suutsin vist esimese hooga 2-3 korda käiguvahetusmehanismi valesti kokku panna. Ära ei tohi unustada "poolkuu" otstes olevaid seibe. Mootorit on odav ülal pidada, juppe liigub, Planetade kolvid, rõngad, karbussid, sidur, käigukast jms staff on üldiselt omavahel vahetatavad. Seega juppide probleemi ei tohiks ette tulla. Ja madalapöördelisel mootoril neid palju ei kulu kah, kui just ei retsita. Pluss on veel see, et käigukastile saab ligi mootorit poolitamata. Kui mootorile lisada resonaatorsummutid, tuleb võimu veelgi juurde. Väntvõll on rulllaagrite peal. Sama ka käigukasti kolmanda, ketihammasrattaga võlli kohta.

6V generaator toidab siiski kõik vajamineva ära. Lihtsalt esituli ei ole nii valge ja tühikäigul, koos suunatuledega võib välja surra- generaatorit jääb väheks. Aga samas- korraliku akuga ei tohiks seda probleemi ette tulla. Liigse peenestamise tagajärjel võid kepsulaagrist ilma jääda.

Ok - pikk jutt, s*tt jutt. Hea mootor on oma hinna kohta ja alustuseks päris hea.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: moto-onu - 08-09-2007, 06:42 AM
RE: Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: rallitaja - 08-09-2007, 13:38 PM
RE: Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: moto-onu - 09-09-2007, 12:45 PM
RE: Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: rallitaja - 09-09-2007, 16:06 PM
RE: Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: teints - 09-09-2007, 19:19 PM
RE: Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: rallitaja - 09-09-2007, 19:39 PM
RE: Planeeta 2e mootori head ja vead - Autor: teints - 11-09-2007, 12:54 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne