11-09-2007, 21:18 PM
Tänud õnnesoovijaile.
Ja kaksikutega on "hästi" - koos nad ikkagi häält ei tee.
Samal ajal kui üks karjub, näeb teine sealsamas kõrval sügavat und ja matsutab suud...
Üldse, tundub, et nad üritavad endi söömisi-magamisi-karjumisi desünkroniseerida. Mis tähendab seda, et karjutakse kordamööda, niiet sul hetkeksi igav ei hakkaks.
Ja kui hakkabki igav, võib ju alati internetis oma poolikult Jaguari taasünni lugu alati täiendada...
Otsisin välja mõned probleemsemad kohad, mis kõige rohkem peavalu valmistasid:
Pidurivõimendi kolvi tõukurvõll. See oli kauaaegsest seismisest rooste läinud ja kroompind kahjustunud. Kaalusin, kas osta uus (taastatud) võimendi (12000.- eek) või lasta teha uus võll. Võlli ega mansette, kumbagi, varuosana saada ei ole. Kaalusin, sest mansette ei olnud võimalik saada ja ainult "silma järgi" hinnates tundusid nad head. Oletasin, et eelmine omanik oli nad just seepärast lasknud vahetada (kui neid veel saada oli) , et võimendi enam ei töötanud, sest see võll oli just olulise manseti juurest roostes.(pildil kõige ülemine)
Selle keermestatud osa külge kinnitub võimendi kõige suurem mansett (antud juhul, loomulikult, real lether), mida hakkab liigutama sisselaskevaakum.
Pildil keskmine võll on tehtud ühe käpardist treiali poolt, kes, õnneks, ka mingit raha ei küsinud. See mees, ilmselt ei saanud ka võimendusseadme tööpõhimõttest aru, ma ei hakanud rohkem selgitama ka.
Lõpuks leidsin ühe nn. kvaliteettreilai, kes ülemise jupi järgi valmistas selle alumise, ja, täpselt nagu ta originaalis oli, et õiges mõõdus, kroomituna ja poleerituna. Loodan, et hakkab ka tööle, hetkel veel suure hooga pidurdanud ei ole.
Head treialid, kes sind sõnadeta mõistavad, kes ei nutma ei hakka, kui palju tal tööd on ja kes ka oma hea töö eest ka raha mõistavad küsida, tuleks Eestis looduskaitse alla võtta...
Laepolsterdamise vaevad.
Kuna siiamaani olin kokku puutunud ainult odavate ja lihtsate autoripplagede taastamisega (a la zigull ja ford), siis ajas eesseisev hirmu nahka küll. Loomulikult, oleks võinud ju ka teppingusse vms-sse pöörduda ja asi oleks paarikümne tuhande eest vaevata korda saanud. Ja aega poleks võtnud üle kolme kuu (järjekord neil selline)
Otsustasin teha ise. Abiks vaid truu naine, kes tol hetkel oli juba üsna tõsiselt rase....
Sellest kaltsuhunnikust
kasutades 0,5mm juudiplekki ja rauapuru näidisena (see oli kunagi tagumine salongituli)
vineeri (mis tuli kerepleki külge eelnevalt kinnitada, et saaks hiljem riideosi külge naelutada)
veelkord vineeri, porolooni, 0,8mm plekki, naelu ja riiet (vahepeal tekkis küsimus, miks sellist autot peaks üldse ostma - sama hästi oleks võinud ta ju algusest peale ise teha, kuna kasutatud materjalid on tänapäeval suht odavad ja kättesaadavad)
õmblusmasinat, veelkord sama riiet ja kolme kätepaari, sai kokku selline lagi:
Kuna esi ja tagatükk on lõigatud küll ühest ja sellestsamast riidetükist, kuid erineva nurga alt, siis paistavad nad teatud valguses erinevat värvi. Algajate värk. Ja ei viitsinud enam ümber ka teha. Fotograafe lihtsalt autosse ei lase...
Ja kaksikutega on "hästi" - koos nad ikkagi häält ei tee.
Samal ajal kui üks karjub, näeb teine sealsamas kõrval sügavat und ja matsutab suud...
Üldse, tundub, et nad üritavad endi söömisi-magamisi-karjumisi desünkroniseerida. Mis tähendab seda, et karjutakse kordamööda, niiet sul hetkeksi igav ei hakkaks.
Ja kui hakkabki igav, võib ju alati internetis oma poolikult Jaguari taasünni lugu alati täiendada...
Otsisin välja mõned probleemsemad kohad, mis kõige rohkem peavalu valmistasid:
Pidurivõimendi kolvi tõukurvõll. See oli kauaaegsest seismisest rooste läinud ja kroompind kahjustunud. Kaalusin, kas osta uus (taastatud) võimendi (12000.- eek) või lasta teha uus võll. Võlli ega mansette, kumbagi, varuosana saada ei ole. Kaalusin, sest mansette ei olnud võimalik saada ja ainult "silma järgi" hinnates tundusid nad head. Oletasin, et eelmine omanik oli nad just seepärast lasknud vahetada (kui neid veel saada oli) , et võimendi enam ei töötanud, sest see võll oli just olulise manseti juurest roostes.(pildil kõige ülemine)
Selle keermestatud osa külge kinnitub võimendi kõige suurem mansett (antud juhul, loomulikult, real lether), mida hakkab liigutama sisselaskevaakum.
Pildil keskmine võll on tehtud ühe käpardist treiali poolt, kes, õnneks, ka mingit raha ei küsinud. See mees, ilmselt ei saanud ka võimendusseadme tööpõhimõttest aru, ma ei hakanud rohkem selgitama ka.
Lõpuks leidsin ühe nn. kvaliteettreilai, kes ülemise jupi järgi valmistas selle alumise, ja, täpselt nagu ta originaalis oli, et õiges mõõdus, kroomituna ja poleerituna. Loodan, et hakkab ka tööle, hetkel veel suure hooga pidurdanud ei ole.
Head treialid, kes sind sõnadeta mõistavad, kes ei nutma ei hakka, kui palju tal tööd on ja kes ka oma hea töö eest ka raha mõistavad küsida, tuleks Eestis looduskaitse alla võtta...
Laepolsterdamise vaevad.
Kuna siiamaani olin kokku puutunud ainult odavate ja lihtsate autoripplagede taastamisega (a la zigull ja ford), siis ajas eesseisev hirmu nahka küll. Loomulikult, oleks võinud ju ka teppingusse vms-sse pöörduda ja asi oleks paarikümne tuhande eest vaevata korda saanud. Ja aega poleks võtnud üle kolme kuu (järjekord neil selline)
Otsustasin teha ise. Abiks vaid truu naine, kes tol hetkel oli juba üsna tõsiselt rase....
Sellest kaltsuhunnikust
kasutades 0,5mm juudiplekki ja rauapuru näidisena (see oli kunagi tagumine salongituli)
vineeri (mis tuli kerepleki külge eelnevalt kinnitada, et saaks hiljem riideosi külge naelutada)
veelkord vineeri, porolooni, 0,8mm plekki, naelu ja riiet (vahepeal tekkis küsimus, miks sellist autot peaks üldse ostma - sama hästi oleks võinud ta ju algusest peale ise teha, kuna kasutatud materjalid on tänapäeval suht odavad ja kättesaadavad)
õmblusmasinat, veelkord sama riiet ja kolme kätepaari, sai kokku selline lagi:
Kuna esi ja tagatükk on lõigatud küll ühest ja sellestsamast riidetükist, kuid erineva nurga alt, siis paistavad nad teatud valguses erinevat värvi. Algajate värk. Ja ei viitsinud enam ümber ka teha. Fotograafe lihtsalt autosse ei lase...