30-09-2007, 20:22 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-09-2007, 20:26 PM ja muutjaks oli valdo.)
Audi Kirjutas:... kui midagi juhtub fiksaatoriga või vedru peaks katki minema siis see kompott läheb kõik mootorisse ja võib silindri juurde pääseda või jääb sinna kohapeale?
Palun loe mingit üldharivat kirjandust (a la Palu "motopiibel"), enne kui hakkad nii rumalaid küsimusi siin esitama!
Valdaval enamikel kahetaktilistel mootorratta- ja mopeedimootoritel on puhkonstruktiivse lihtsuse ja mugavuse tõttu paigutatud käigukast ja mootorikarter ühiste poolte vahele. Ehk siis kui Sa soovid väntvõlli karteripoolte vahelt kätte saada, tuleb lahti võtta ka käigukast ja vastupidi.
Muud ühist käigukastil ja karteril (kahetaktilisel oleks õigem öelda - kolvialusel ruumil) pole. Ja loomulikult pole need ruumid omavahel ühenduses! Seal on sein vahel ja lausa tihendatud. Kui kolvialune ruum oleks kahetaktilisel vabas ühenduses käigukastiga, siis ei saaks selline mootor töötadagi - teatavasti toimub sellel mootoril kütusesegu sisselase just sedakaudu...
Jällegi - kirjandus abiks, kus on puust ja punaseks kirjas kahetaktilise mootori tööprotsess. Näiteks http://science.howstuffworks.com/two-stroke1.htm
Loomulikult - kui sellisel mootoril käigukastis midagi suure hoo/kiiruse pealt puruneb, ei ole välistatud, et ta purustab muuhulgas ka karteripoole vaheseina ja satub tõesti väntvõlli juurde... Aga see on ÜLIharv juhus.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.