01-10-2007, 13:46 PM
ktmxcx Kirjutas:Äkki keegi oleks nii tore ja annaks nõu.
Nõukaaegsetel kokkupandavatel jalgratastel on eri aegadel ja eri mudelitel kasutatud kahte erinevat nõukaajal levinud keskjooksu tüüpi.
Ühe tüübi korral käivad koonusekausid keermega raami sisse ning keskjooksu võlli keskosa on töödeldud koos väljaulatuvate koonuspindadega. Sellise keskjooksu reguleerimine käib kausi sisse- ja/või väljakeeramisega raamist, mille asend fikseeritakse suureläbimõõdulise kontra-rõngaga.
Teisel keskjooksutüübi korral on koonusekausid raami sisse pressitud ning koonused endid käivad võlli peale keermega. Sellise süsteemi reguleerimine käib ühe külje koonuse keeramisega võlli peal kas sisse- või väljapoole, kusjuures koonuse asend võllil fikseeritakse kontra-mutriga.
Sinu jutust ei selgu üheselt, kumma süsteemiga on tegemist. Kui täpsustad seda, siis oskan ehk ka (pikalt seisnud) koostu osandamiseks täpsemat nõu anda - ise on mõlemat tüüpi süsteeme pikkade aastakümnete jooksul ikka kümneid lammutatud/osandatud/parandatud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18