Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna)
#5

ktmxcx Kirjutas:...esimest tüüpi keskjooks ehk siis see, mis käib keermega raami sisse. Kuid ikka on probleem, et parem koonusekauss ei tule lahti. Kummale poole ta lahti keeratakse-kas päripäeva või vastupäeva? Kas parem koonusekauss üldse käib lahti?

Vabandan - viimasel ajal on mul olnuid üli-ülikiire ja olen saanud mahti vastata vaid kõige pakilisematele asjadele (kui sedagi).

Loomulikult  on ta avatav ja käib keermega raami sisse! Keerme pidisuse osas tõesti ei mäleta (kahjuks). Olen avanud Lvovi tehase naisteratta samasugust koonust (1955.a.), sel oli vast vasakkeere, kui mäletan (avasin seda ca 20 aastat tagasi).  Loomulikult ei välista, et (kuri)kuulsad nõukaaegsed ratsijad ei asendanud seda miskil ajal paremkeermega - 1990 on minu kollektsiooni jaoks üli-üli-uus aasta, nii uusi asju pole näppinud.

Samas - kui saad juba kausi raamis millimeetrikenegi liikuma, siis on ju üsna pea näha (tunda) keerme pidisus - ehk siis kumba pidi hakkab kergemini liikuma... Ehk siis toksid raam kruustangide vahel tugevalt kinni olekus kõvasulampulgaga vaikselt ühele poole ja siis teisele poole - kummal pool kergemini takistus ette tuleb, selles suunas on kinni...

Üks lisa-soovitus pidisuse kindlaksmääramisel katsemeetodi alternatiivina veel - tee miniatuurne peegel, rummu sisu õlist puhtaks ning peeglit toika otsas rummu sees pööritades uurida, mispidi koonusekausist edasi jäävad keermeniidid kulgevad...

Muide miks Sa üldse tahad vastas-koonust raamist välja keerata? Võlli, laagrid ja muu mudru saad ju muudmoodi ka kätte, vändad võllilt maha võttes ja teist, stopper-rõngaga koonust avades... Või on Sul  pikaaaegse ekspluatatsiooni tulemusena koonuspind tükati sissesöönud ja soovid seepärast koonust vahetada (tihti tüüpviga)? Sel juhul peab Sul olema aga varukoonus ja sealt on suurepäraselt keerme pidisus näha ju! Vihjeks - nõukaaja lõpuajastu jalgrattaid/-raame samatüübiliste keskjooksudega mass-siirdub viimasel ajal lademetena vanarauda/prügimäele, kust saad üsna kergelt doonori...

Muide - avanematute keermesliidete osas on foormis palju juttu olnud ja mitmeid pakutud lahendusi, alates MoS2 eraldusõlist kuni soojendamiseni gaasipõletiga...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: ktmxcx - 30-09-2007, 17:44 PM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: ktmxcx - 01-10-2007, 13:10 PM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: valdo - 01-10-2007, 13:46 PM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: ktmxcx - 01-10-2007, 18:57 PM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: valdo - 04-10-2007, 20:13 PM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: ktmxcx - 08-10-2007, 20:56 PM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: valdo - 09-10-2007, 01:25 AM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: ktmxcx - 29-02-2008, 01:03 AM
RE: Probleem jalgratta keskjooksuga (Desna) - Autor: valdo - 01-03-2008, 00:45 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne