22-10-2007, 16:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-10-2007, 16:10 PM ja muutjaks oli valdo.)
urulooki Kirjutas:Mure selline ,et autol läheb seistes aku tühjaks,kuigi mingeid
tarbijaid taga ei ole.Kas võib äkki viga olla selles,et starteri
puksid on läbi ja starter on mingil määral lühises? Või tarbib
immo nii palju energiat,et tirib aku tühjaks?
Vigu võib olla mustmiljon, täpne vealokaliseerimine eeldab diagnostikat:
a) Aku on vananenud/riknenud - osa pliiaku plaatide aktiivainest on põhja sadestunud ja/või plaadid sulfateerunud, mistõttu aku isetühjenemine auto seistes on märgatavalt suurerenud (teatud määral isetühjeneb iga aku).
b) Midagi on paigast ära tarvitites, mis jäävad auto seismajätmisel teatud hulgal voolu kulutama. Pms tulevad kõne alla generaator, relee-regulaator, aga ka raadio-makk jm seadmed - kõik need võivad jääda veidi riknenuna voolu kulutama.
c) Midagi on paigast ära generaatoriga/relee-regulaatoriga, mistõttu nende kooslus ei laadi töö ajal akut korralikult.
Viga b) aitab tuvastada seisva auto korral ampermeetriga/voolutangidega mässamine; viga tasandada aga massilüliti paigaldamine või sellise tava evitamine, et seisval autol kohe akujuhe maha. Viga c) aitab tuvastada laadimisvoolu kontrollimine mootori normaalsete pöörete korral ja/või sellele järgnev generaatori/regulaatgori diagnostika. Vea a) vastu aitab ainult aku vahetamine poest ostetud uue isendi vastu.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel