22-10-2007, 16:54 PM
41Degree Kirjutas:valdo Kirjutas:b) Midagi on paigast ära tarvitites, mis jäävad auto seismajätmisel teatud hulgal voolu kulutama. Pms tulevad kõne alla generaator, relee-regulaator, aga ka raadio-makk jm seadmed - kõik need võivad jääda veidi riknenuna voolu kulutama.Kui see oletus paika peab, kas siis poleks mõtekam antud viga lahendada: lühis üles otsida ja koht ära parandada, vastav seade või lüliti korda teha vms? Kui näiteks mingi juhe on lühises siis, on ta ju sõidu ajal ka ikka lühises...
Viga b) aitab tuvastada seisva auto korral ampermeetriga/voolutangidega mässamine; viga tasandada aga massilüliti paigaldamine või sellise tava evitamine, et seisval autol kohe akujuhe maha.
Näiteks ma tean, et 1970ndate aastate traktori T-40 isendi elektrisüsteem on selline, et traktori seiskamisel on mõistlik KOHESELT mass välja võtta. Muidu on üsna varsti aku tühi.
Kas see peabki nii olema või on tegu anomaaliaga, seda ma kahjuks ei tea. Aga küllap ta regulaatori/generaatori kaudu tühjeneb. Muide - töö ajal laeb akut korralikult ja "üle" ka ei lae... Ei ole seetõttu hakanud ka näppima laadimissüsteemi.
Just see isend tuli meelde, kui vastust kirjutasin...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R,L,P 11-18