T-25 taastamine/remont
#2

Siin teine pool jutust

Sellel ajal,kui kabiin paar päeva kuivas,sai üle vaadatud esisild. Regueerisin esiratta laagreid ja kontrollisin roolihoovastikku.Buldooseri silindrid said uued tihendid.Lõpuks värvisin kogu alusvankri osa üle.
Kabiin tagasi monteeritud hakkasin juhtseadmeid ja uut istet paigaldam.Keevitasin ise alusraami ja sättisin paika vaz-i istme. Kuna paanis oli juba ammu masina juhtkange käepärasemaks muuta,siis alustasin selle tööga. Kordamööda sai sepaääsil kange kuumaks aetud ja painutatud ning jälle proovitud kuni saavutasin enda jaoks rahuldava tulemuse. Käigukangi pikendasin 10 cm võrra,sest isteasend oli tublisti kõrgemalks viidud. Ka reverskangi tõin üpriski rooli alla,et ei peaks niipalju kummardama nagu originaalkangiga töötades. Eelnevalt oli vaja viia roolisamba tagaküljel asuv lülitikonsool (suund,start ,signaal jne) vasakule küljele,mis võimaldaski tuua reverskangi väga käeparasesse asendisse.Vanal juhul segas nimetatud plastikkarp koos väljaulatuva süütevõtmega pidevalt käikude vahetamist. Tavakangile paigaldasin ka vedru,mis vabakäigu asendis tõmbab selle võimalikult ette ,et saaks kiirelt ja mugavalt rooli tagant ära minna ning ka vastupidi. Vanal jäi alati kang jalale ette ja siis majanda seal ,kui veel paksud püksid jalas on…
Hetkel valmistab veel probleeme jõuvõtuvõllu lülitus,mis jääb kaugele parema käe taha. Tulevikus tahan sedagi viga parandada ja mugavamaks muuta.
Selleks ajaks oli masin komplektne ja liikus omal jalal.Nüüd võtsin ette mootori. Eelnevalt veel pestud ning puhastatud eemaldasin kapoti, paagi, õhupuhasti ja asusin traktorit nn pooleks võtma. Eelnevalt oli veel vaja siduri surveketas vabastada 6 poldiga,sest võllide nuudid ei pruugi alati kohakuti olla ja see raskendab poolte eraldamumist. Mootori tõstsin hiljem raamilt maha ja asetasin spetsiaalselt valmistatud alusele,et oleks kergem remonti teostada.Edasi ei hakka rääkima väga üksiasjalikult ,vaid räägin,mis detailid vahetatud said. Uued: kepsusaaled, kolvid ,kepsusõrmed ja puksid, surve ja õlirõngad,silindrid,komlpektsed silindripead,ventilaatori rihm ja terve hulk erinevaid tihendeid ja seibe. Kasutusse jäid tegelikult ka vanad õlirõngad,sest uuel kolvil oli kaks soont (üks ülal,teine allservas) nende tarvis ja ostetud komplektis oli ainult 4-tk. Seega asetasin uued üles ja vanad alla.Mootor varem õli ei võtnud ja vanad olid veel täiesti korras. Pihustid sai lastud ära kontrollida/seadistada ja otsikud vahetada. Siduri osa sai uue survelaagri ja ketta.
Kokkupanemine ei olnud enam nii lõbus nagu lahtiarutamine.Silindripead vajasid teatud tihvte,mida pidin ise valmistama kuna vanu kätte ei saanud. Ühel silindripeal oli hõõgküünla ava liiga madalale puuritud ja küünal hakkas vastu kolbi puutuma.Tuli natuke kolvil põlemiskambri äärt eemaldada ja asi läks paremaks.Omamoodi peensus oli nookuri varraste torude paigaldamine koos uute tihenditega.Mitu korda kokku-lahti ja lõpuks sain asjale pihta ja saavutasin soovitud tulemuse. Silindripead said korrektselt njuutonvõtmega vastava pinge (160 N).Edasi mootor raamile tagasi ja alusasin kokkupanekut. Tähtis on jälgida seejuures ,et sidurikäpad läheks soontesse ja tihvt hoorattal ning auk surveplaadil oleks kohakuti.Mainin seda ,et viimasele nõudele ma ei osanud tähelepanu pöörata ja see maksis kohe kätte.Mootoriosa ühendamine käigukasti ja siguriga ei valmistanud erilisi probleeme- tungraua, tõstetali jms. abivahenditega sai tööga üksi kenasti hakkama.Kütusepaagi alus sai värvitud ja hiljem paak, õhupuhasti ja muud pisividinad kinnitatud. Jäi veel õli mootorisse valada, juhtmed ühendada, kütus üles pumbata ja klapid ära reguleerida(0.29 mm mõlemal). Täpsustan eelnevat,et mootori juures ei käinud tegelikult asjad nii lihtsalt,kui kirjeldatud sai.Uute asjade kokkusobitamine on kõige raskem ja aeganõudev protsess. Pidevalt tuli midagi uuesti kontrollida, lahti võtta ja parandada.Silindripeadel oli ka pisut erinevusi võrreldes vanadega.Näiteks õlitorude kinnituspoldi mõõt olid 12mm-le viidud vanade 10 asemel. Kõike ei ole võimalik ette näha ja nii venis taastusaeg aina pikemaks varuosade ja detailide otsimisega.Lõpuks sai siis kogu kupatus kokku ja hakkas katsetamine.
Ennem käivitamist tuli pisut akut laadida ja siis starterit. Muidugi enne kütte pealelaskmist tuli õlirõhk üles pumbata. Pärast mõningast kohapeal töötamist reguleerisin siduri paika ja proovisõit võis alata. Siduri seadistamisel ei suutnud käppade ja laagri vahelist pilu suuremaks kui 1 mm ajada. Kord ei lahutanud korralikult ,siis jälle käis laager kaasa. Tegelik vahe on minuteada 3-4mm. Seega peab edaspidi tihemini kontrollima siduri seisu. Peagi reguleerisin veel pidurid ja projekt hakkas lõpule saama.
Hiljem sai veel kapott kinnitatud ja tuled üle vaadatud. Aeg näitab kui hästi sai remont teostatud ja kui palju tuleb välja vigu.Loodan,et võimalikult vähe. Kogu tegevus mahtus ajaliselt kahe kuu sisse.Loomulikult ei tegelenud asjaga iga päev vaid ainult vabadel ajahetkedel.

Mootorrattad,talu-ja metsatehnika,masinaehitus
Vasta


Sõnumeid selles teemas
T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 12-11-2007, 02:27 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 12-11-2007, 02:33 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: mesamees - 12-11-2007, 03:04 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: sohver - 12-11-2007, 17:17 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 12-11-2007, 17:41 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: mesamees - 12-11-2007, 18:09 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 12-11-2007, 18:50 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: mait666 - 14-11-2007, 18:06 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 14-11-2007, 21:17 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Romka - 14-11-2007, 21:28 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: TimmThaler - 14-11-2007, 22:51 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 17-11-2007, 01:46 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 17-11-2007, 19:27 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: TimmThaler - 17-11-2007, 19:46 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 18-11-2007, 00:35 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 18-11-2007, 00:41 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 18-11-2007, 19:56 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 19-11-2007, 17:39 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: TimmThaler - 18-11-2007, 20:11 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 19-11-2007, 17:49 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: traktorist - 21-11-2007, 17:59 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 21-11-2007, 18:46 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: TimmThaler - 21-11-2007, 18:56 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 21-11-2007, 19:48 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 21-11-2007, 23:12 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 22-11-2007, 03:09 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: tiit - 01-12-2007, 10:23 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 02-12-2007, 23:08 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: CORRADOg60 - 22-11-2007, 19:54 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: hundu615 - 22-11-2007, 20:21 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 22-11-2007, 21:22 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 26-11-2007, 23:48 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 30-11-2007, 23:35 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 05-12-2007, 17:22 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: urulooki - 03-12-2007, 11:33 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Inc1 - 05-12-2007, 13:10 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 06-12-2007, 23:41 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 07-12-2007, 03:19 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 04-12-2007, 23:00 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: sohver - 05-12-2007, 19:27 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 08-12-2007, 16:41 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 08-12-2007, 22:44 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 21-01-2008, 18:44 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 25-01-2008, 21:16 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: randmevääne2 - 21-01-2008, 21:47 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: killerfranky - 11-03-2008, 21:28 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 28-03-2008, 22:58 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: unimüts - 01-04-2008, 16:18 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: ES 95 - 02-04-2008, 20:39 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: auk_ - 04-05-2008, 22:28 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: unimüts - 17-06-2008, 23:58 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Uudistaja - 19-06-2008, 23:40 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: unimüts - 19-06-2008, 23:52 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Jukutom - 11-07-2008, 08:56 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: unimüts - 11-07-2008, 10:41 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Jukutom - 11-07-2008, 11:22 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Jokker - 20-07-2013, 06:50 AM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: hannest - 20-07-2013, 23:24 PM
RE: T-25 taastamine/remont - Autor: Jokker - 21-07-2013, 16:44 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne