23-11-2007, 15:52 PM
Pm. on tegemist uuestileiutatud vanaga, sest sarnast väljaveoluba/-tolli sätestav seadus/määrus oli 90-ndate alguses täiesti olemas.
Miski komisjon määras kindlaks eksporditava vanatehnikaobjekti turuhinna ning vastavalt sellele tuli tasuda tollimaks ... mälu järgi kuni 100%. Tulemuseks oli see, et autod kisti tükkideks ja viidi ikkagi välja. Ehkki tollase seaduse/määruse otstarve oli pigem koduturu väljamüügi eest kaitsmine, siis põhjustati läbimõtlematusega ka seda, et vanatehnika-vahetustehingud välismaailmaga muutusid võimatuteks - koos eksporditolli maksmisega muutusid need majanduslikult äärmiselt kahjulikeks.
Mina isiklikult toetan vanatehnika osas liberaalset poliitikat ja minu poolt seega kindel "EI". Iseasi, kuidas selline seadus EL-i art. 28-ga (kaupade vaba liikumine) ühildub ...
Miski komisjon määras kindlaks eksporditava vanatehnikaobjekti turuhinna ning vastavalt sellele tuli tasuda tollimaks ... mälu järgi kuni 100%. Tulemuseks oli see, et autod kisti tükkideks ja viidi ikkagi välja. Ehkki tollase seaduse/määruse otstarve oli pigem koduturu väljamüügi eest kaitsmine, siis põhjustati läbimõtlematusega ka seda, et vanatehnika-vahetustehingud välismaailmaga muutusid võimatuteks - koos eksporditolli maksmisega muutusid need majanduslikult äärmiselt kahjulikeks.
Mina isiklikult toetan vanatehnika osas liberaalset poliitikat ja minu poolt seega kindel "EI". Iseasi, kuidas selline seadus EL-i art. 28-ga (kaupade vaba liikumine) ühildub ...