27-11-2007, 10:23 AM
Marcello Kirjutas:See nõuk-armee NZ tagavara kippus olema paras anekdoot - praktikas olid need masinad pigem mitteametlikeks jupidoonoriteks ja iga-aastane bensuvahetus oli ka pigem selleks, et asendada "ära auranud" bensiini. Mis ei välista, et mõnes väeosas võis ka kord majas olla.
Olenes paigast. Kui kord oli sõjaväeosas majas (strateegilistemates ja tähtsamates paikades see siiski nii oli), võidi nn "jupidoonorlust" ja kütuseammutamist NZst vaadelda tahtliku kahjurlusena ja sabotaažina Nõukogude armee võitlusvõime vastu, mille eest nõukaajal nalja ei mõistetud. Ehk siis halvemal juhul sõjatribunal ja kuul kuklasse, mis kergendavatel juhtudel asendati aastatepikkuse vanglaga. Parematel juhtudel karts kindlasti.
Muidugi, 1980ndatel väga rangeid karistusi enam (erinevalt nt 1950ndatest) ülipalju ei rakendatud, aga olemas olid need endiselt ja aeg-ajalt neid ka kasutati...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18