27-11-2007, 15:21 PM
Tambets Kirjutas:Peeterpaulile: Mitte, et ma sellest käigukastindusest suurt teaks, aga võttes aluseks füüsika seadused, siis käiguga pidurdades muutub ju hammasrataste kiirendus negatiivseks, st teist pidiseks. Pmst avaldab survet nendele kohtadele, kuhu kiirendades ei avalda survet...
Need siis minu algteadmised füüsikast =)
Tambets - ma olen tipis teor.meh. kursuse läbinud. K.kasti konstrueerijad on sellised asjad arvesse võtnud, vastasel juhul lendaksid kastid laiali ning laulaksid veel jubedamalt kui lada nukklülimisega kastid, millel on sirghambad ja kodusel eestimaal tehtud termiline töötlus.
Hammasrataste kokkupuutepinnad on samuti hoolika arvutuse ja seadistuse tulemus - seega ei põhimõtteliselt ega põhimõttelagedalt ei avalda nad survet käiguga pidurdades (ega järsult kiirendades) kusagile, kuhu nad muidu ei avaldaks. Kui sinu definitsioonis avaldavad hambad survet mingitele äärtele, on tegemist kulunud k.kastiga ja teoreetilisse arutellu see ei puutu.
Ja ma jään ikkagi enda juurde - käiguga pidurdades võllide suund ei muutu.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...