01-12-2007, 11:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-12-2007, 11:08 AM ja muutjaks oli tiit.)
via Kirjutas:Tänapäevased kastid sõiduautodel ja ka paljudel muudel liikuritel on müra vähendamiseks kaldhammastega, vaid tagurpidikäik on sirghammastega ja sünkroniseerimata ning seda on ilmselt paljud märganud, et ka undab seetõttu.On ikka. Täiesti tavaliste kastidega sõidetakse ka võistlusi (kross, sprint jne), kus käiguga pidurdatakse pea sama palju kui kiirendatakse. Ei juhtu taga midagi. Pealegi on see nii väike mootor, et koormus käigukastile jääb ikka päris niru võrreldes sellega mis talle ette nähtud
Kaldhammaste puhul tekib telgjõud, mille suund sõltub pöörlemissuunast. Kast on konstrueeritud kindlasuunalisi telgjõude arvestades. Mootoriga pidurdamine on lühiajaline protsess, vaevalt, et keegi mootoriga pidurdades Tartust Tallinasse sõita suudab. Seetõttu ei pruugi vastassunalistele telgjõududele kastis piisavat ressurssi olla...