03-09-2003, 15:25 PM
GAZ-AA (Ford-A, Ford-AA) traditsioonilise
4-silindrilise mootori silindri läbimõõt
on 98,43 mm, mis teeb täpselt 3,875 ehk
3 7/8 tolli.
USA sõidukid on lihtsalt kõik tollmõõdus ning
kui 1920te lõpul tegi Ford Nizhni Novgorodi
teise autotehase, siis hakati seal tegema
enam-vähem täpselt Fordi koopiat. Sõiduauto
Ford-A sai seal toodetuna nime GAZ-A ja
veoauto Ford-AA nime GAZ-AA. Igatahes
kolvigrupi mõõdud jäid muutmata, erinevalt
GAZ-11 ja GAZ-51 aluseks võetud Dodge
mootorist.
Sama mootor (3 7/8\" kolviga) on venelastest
veel ka vana GAZ-M-1 ehk emka ning nn
Ivan Villise ehk GAZ 67 peal. Kuigi tootmise
põhimaht oli sel mootoril Ford-A jaoks, mis
vahetas välja Fordi kuulsa T mudeli. Eks
sõja ajal vms võidi Fordi ja GAZi tükke vast
palju üksteisega vahetada, sest lendliisiga
sai Vene ikka seda amerite kola üsna palju.
Parimat,
Valdo
4-silindrilise mootori silindri läbimõõt
on 98,43 mm, mis teeb täpselt 3,875 ehk
3 7/8 tolli.
USA sõidukid on lihtsalt kõik tollmõõdus ning
kui 1920te lõpul tegi Ford Nizhni Novgorodi
teise autotehase, siis hakati seal tegema
enam-vähem täpselt Fordi koopiat. Sõiduauto
Ford-A sai seal toodetuna nime GAZ-A ja
veoauto Ford-AA nime GAZ-AA. Igatahes
kolvigrupi mõõdud jäid muutmata, erinevalt
GAZ-11 ja GAZ-51 aluseks võetud Dodge
mootorist.
Sama mootor (3 7/8\" kolviga) on venelastest
veel ka vana GAZ-M-1 ehk emka ning nn
Ivan Villise ehk GAZ 67 peal. Kuigi tootmise
põhimaht oli sel mootoril Ford-A jaoks, mis
vahetas välja Fordi kuulsa T mudeli. Eks
sõja ajal vms võidi Fordi ja GAZi tükke vast
palju üksteisega vahetada, sest lendliisiga
sai Vene ikka seda amerite kola üsna palju.
Parimat,
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, alates 18. maist oleme avatud L,P 11-18