14-12-2007, 23:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-12-2007, 23:47 PM ja muutjaks oli Jesper.)
Jah, ma ei taha õigustada, aga minu point oli selles, et:
- me ei tea, kas ta ületas kiirust
- me ei tea, kas ta oli väsinud ja jäi magama
- me ei tea, kas ta sooritas mingit rumalat manöövrit
Lisaks ma ütleks et see vanuse küsimus on mõnevõrra üle tähtsustatud, minu hinnangul pole väga suurt kogemuste ja vastutusvõime erinevust näiteks 17 aastat ja 8 kuud vanal juhil, kellel on load juba 16 aastasest käes ja kes on neid ka aktiivselt kasutanud ning näiteks 18 aasta ja 1 kuu vanusel juhil, kellel load esimest kuud käes on. Õigemini see võib vabalt viimase kahjuks olla. Jah, illegaalne tegu küll, aga see ei ole õnnetuse otsene põhjus. Kui selgub, mida ta täpselt valesti tegi, on sellele konkreetsele juhtumile võimalik ka hinnang anda. Hinnang stiilis "sõitis uhke ja uue autoga, oli alaealine rallimees, järelikult nagunii ületas kiirust ja tegi ohtliku möödasõidu" ei ole minu arust põhjendatud. See viga, mille ta tegi, võib vabalt olla selline, mida on võimeline tegema iga algaja juht, ükskõik kui vastutustundlik. Me ei tea, seega ei saa hinnangut veel anda.
Muidugi ei saa õigustada surma toonud õnnetuse põhjustajat, ega talle kaasa tunda, aga me ei saa ka koristada teedelt kõiki algajaid juhte.
Seda peab küll mainima, et kõige ohtlikumad ei ole mitte päris rohelised juhid, vaid 1-3 aastase staažiga, sel ajal tekib tunne et "ma juba oskan küll" ja oma võimete ülehindamine on väga kerge tulema.
- me ei tea, kas ta ületas kiirust
- me ei tea, kas ta oli väsinud ja jäi magama
- me ei tea, kas ta sooritas mingit rumalat manöövrit
Lisaks ma ütleks et see vanuse küsimus on mõnevõrra üle tähtsustatud, minu hinnangul pole väga suurt kogemuste ja vastutusvõime erinevust näiteks 17 aastat ja 8 kuud vanal juhil, kellel on load juba 16 aastasest käes ja kes on neid ka aktiivselt kasutanud ning näiteks 18 aasta ja 1 kuu vanusel juhil, kellel load esimest kuud käes on. Õigemini see võib vabalt viimase kahjuks olla. Jah, illegaalne tegu küll, aga see ei ole õnnetuse otsene põhjus. Kui selgub, mida ta täpselt valesti tegi, on sellele konkreetsele juhtumile võimalik ka hinnang anda. Hinnang stiilis "sõitis uhke ja uue autoga, oli alaealine rallimees, järelikult nagunii ületas kiirust ja tegi ohtliku möödasõidu" ei ole minu arust põhjendatud. See viga, mille ta tegi, võib vabalt olla selline, mida on võimeline tegema iga algaja juht, ükskõik kui vastutustundlik. Me ei tea, seega ei saa hinnangut veel anda.
Muidugi ei saa õigustada surma toonud õnnetuse põhjustajat, ega talle kaasa tunda, aga me ei saa ka koristada teedelt kõiki algajaid juhte.
Seda peab küll mainima, et kõige ohtlikumad ei ole mitte päris rohelised juhid, vaid 1-3 aastase staažiga, sel ajal tekib tunne et "ma juba oskan küll" ja oma võimete ülehindamine on väga kerge tulema.