15-12-2007, 22:59 PM
Minul on Pentax istD peegelkaamera ja ta teeb vahel 4-5 välku enne põhipilti. See ei tähenda sugugi seda, et ta vilets on. Kaamera teeb enne lisavälke erinevatel põhjustel. Üks neist on automaatne teravustamine. Kaamera ei teravusta tühja, tal on vaja objekti näha ning pimedas teeb ta selle tarvis mitu välku. Teine põhjus on veel inimese silmad. Kui pildistada inimesi ja tahta, et välguga punased silmad ei tekiks pildile, teeb kaamera välgu enne, et aru saada millised pikslid annavad erkpunase lugemi. Välguga tegelatakse nende pikslitega teistmoodi.
Kuid vahest on jah vaja kiiremini pilti, kui töötab pildiotsija ning siis ma lülitan automaatteravustamise välja ja fokusseerin ise oma silma järgi.
Üleüldse on digiaparaatide juures mitu nüanssi. Esiteks on inimene imelik loom. Me mäletame pilte oma mälestustest ja meenutustest hoopis teisiti, kui nad tegelikult olid. See tähendab, et pildid meie meeltes on palju erksamate värvidega. Kui teha mõni pilt, mis on kajastab reaalseid värve, siis hiljem seda pilti vaadates tundub meile, et kvaliteet on halb ja värvid tuhmid, kuigi mõõtmine on andnud tulemuseks, et värvid on paigas. Viga on inimeses. Mida selleks tehakse - digikaamerad lisavad värvidele juurde ning kokkuvõttes saame erksama pildi, kui tegelikult oli ainult selleks, et pilt oleks ilus ja meile meeldiks. Ma ei tea, paljudel kaameratel saab ka reaalset pilti teha, kuid mul on võimalus lülitada välja see ilustamisfunktsioon. Erinevate digikaamerate vahel on võistlus pigem selles, kes suudab värve paremini töödelda. Kui valida pildiformaadiks RAW ( toores ), siis pilti ei töödelda, pikslite lugemid jäetakse nii nagu nad olid pilti tehes. Kaamera puhul ei tasu piksleid arvestada mitmel põhjusel. Kõige enam oleneb see, milline objektiiv ees on ning teine aspekt peitub pikslite mahtuvuses. Kui me kujutame piksleid ette purkidena, mida valgus justkui "täidab", siis on erinevus fotoaparaatide vahel suur. Enamikel peegelkaameratel on mahtuvus suur ning pildi kontrastsus hea, sest toonid on piisavalt eristatavad. Kui pikslite täituvus on väike, siis ei saa toonide erinevus nii suur olla, sest purgid saavad nii öelda "täis", kuigi valguserinevus võiks suurem olla.
Kaameratest soovitaks Canon, Pentax ja Nikon, sest need on fotoaparaatide tootjad.
Kuid vahest on jah vaja kiiremini pilti, kui töötab pildiotsija ning siis ma lülitan automaatteravustamise välja ja fokusseerin ise oma silma järgi.
Üleüldse on digiaparaatide juures mitu nüanssi. Esiteks on inimene imelik loom. Me mäletame pilte oma mälestustest ja meenutustest hoopis teisiti, kui nad tegelikult olid. See tähendab, et pildid meie meeltes on palju erksamate värvidega. Kui teha mõni pilt, mis on kajastab reaalseid värve, siis hiljem seda pilti vaadates tundub meile, et kvaliteet on halb ja värvid tuhmid, kuigi mõõtmine on andnud tulemuseks, et värvid on paigas. Viga on inimeses. Mida selleks tehakse - digikaamerad lisavad värvidele juurde ning kokkuvõttes saame erksama pildi, kui tegelikult oli ainult selleks, et pilt oleks ilus ja meile meeldiks. Ma ei tea, paljudel kaameratel saab ka reaalset pilti teha, kuid mul on võimalus lülitada välja see ilustamisfunktsioon. Erinevate digikaamerate vahel on võistlus pigem selles, kes suudab värve paremini töödelda. Kui valida pildiformaadiks RAW ( toores ), siis pilti ei töödelda, pikslite lugemid jäetakse nii nagu nad olid pilti tehes. Kaamera puhul ei tasu piksleid arvestada mitmel põhjusel. Kõige enam oleneb see, milline objektiiv ees on ning teine aspekt peitub pikslite mahtuvuses. Kui me kujutame piksleid ette purkidena, mida valgus justkui "täidab", siis on erinevus fotoaparaatide vahel suur. Enamikel peegelkaameratel on mahtuvus suur ning pildi kontrastsus hea, sest toonid on piisavalt eristatavad. Kui pikslite täituvus on väike, siis ei saa toonide erinevus nii suur olla, sest purgid saavad nii öelda "täis", kuigi valguserinevus võiks suurem olla.
Kaameratest soovitaks Canon, Pentax ja Nikon, sest need on fotoaparaatide tootjad.