17-12-2007, 22:05 PM
Jah, õige märkus, mõtlesin loomulikult etanooli ja biometanooli, kuigi tegelikult on mittebio-etanool ka olemas, kivisöest kunagi vanasti vähemalt tehti, aga tänapäeval pole see tehnoloogia vist kuigi populaarne.
Ma nüüd kohe ei leidnud ühtki head viidet Dieseli eluloo kohta, Wikipedias on mingid riismed, aga olen mälu järgi võrdlemisi kindel et pärast prototüübi valmimist töötas ta mootori kallal täiskohaga ning kuskil 5 aasta pärast olid mootorid juba tootmises ning litsentsitasud jooksid. Neid näiteid, kus uuenduslikud ideed kohest vastuvõttu ei leia, on masinaehituses muidugi lademes, aga mind pani kulme kergitama just Dieseli mainimine, minu arust see oli üks libedamini massidesse läinud suuri uuendusi. Muidugi oli tema jaoks fossiilse kütuse kasutamine lihtsalt vaheetapp, et asi kähku käima saada, mootori tulevikku nägi ta eelkõige biokütust põletavana, see viimane asi võttis nüüd tõesti natukene aega.
Ma nüüd kohe ei leidnud ühtki head viidet Dieseli eluloo kohta, Wikipedias on mingid riismed, aga olen mälu järgi võrdlemisi kindel et pärast prototüübi valmimist töötas ta mootori kallal täiskohaga ning kuskil 5 aasta pärast olid mootorid juba tootmises ning litsentsitasud jooksid. Neid näiteid, kus uuenduslikud ideed kohest vastuvõttu ei leia, on masinaehituses muidugi lademes, aga mind pani kulme kergitama just Dieseli mainimine, minu arust see oli üks libedamini massidesse läinud suuri uuendusi. Muidugi oli tema jaoks fossiilse kütuse kasutamine lihtsalt vaheetapp, et asi kähku käima saada, mootori tulevikku nägi ta eelkõige biokütust põletavana, see viimane asi võttis nüüd tõesti natukene aega.