17-12-2007, 23:59 PM
Regardman Kirjutas:Mõni küsimus ka, on eksisteerinud mõni neist loetelus olevatest liinidest ?Ei ole olnud. 99,9 % kindel
Kuressaare - Narva
Haapsalu - Võru
Tallinn - Loksa - Kunda - Aseri
Kärda - Tartu

Tallinn-Aseri on küll olnud, isegi 2 erinevat liini, aga need käisid mõlemad läbi Rakvere.
Omaette huvitav teema olid nõukaajal need piiriäärsed kaugliinid. Sõitsid nagu tavalised maakonnaliinid mõlemal pool piiri. Eriti ohtralt oli selliseid omaaegsetel Viljandi ATP-l ja Võru Autobaasil. Mulkide omad olid:
Viljandi-Ruhja-Valmiera
Viljandi-Nuia-Lilli-Ruhja
Mõisaküla-Laatre-Ruhja
Abja-Laatre-Ruhja
Abja-Penuja-Ruhja
Suure-Jaani-Viljandi-Nuia-Valga-Valmiera (see oli küll kiirliin)
Üht-teist oli ka teistes piirirajoonides. Mõned, mis praegu meelde tulid
Pärnu-Kilingi-Nõmme-Jäärja-Valmiera
Pärnu-Ainazi-Limbazi-Cesis
Võru-Haanja-Misso-Aluksne
Võru-Rõuge-Luutsniku-Aluksne
Valga-Taheva-Ape
Võru-Pihkva
Ja Petseri liinid muidugi, iseasi kuivõrd keegi seda kontrolljoont seal piiriks pidas.
Kõiki neid nimetatud liine sõitsid 80ndatel LAZ 695. See S-Jaani-Valmiera oli vahel ka turist. Võru-Aluksnel ja Abja-Penuja-Ruhjal olid ka PAZid.
Midagi oli ka Narva pool.
Meenub nagu liin Narva-Kingissepp-Slantsõ-Gdov. Käis 3 korda päevas. Üks buss oli Narva poolt ja 2 tk Gdovist.
Eks varsti on võimalik neid Läti otsi tasapisi taastama hakata. Iseasi kuidas praegusest bürokraatiaaparaadist need läbi surutakse.