05-01-2008, 20:20 PM
mart Kirjutas:speedsta kirjutas:
Ma veidi solgin teemat aga tahaksin ka küsida T-40 AM kohta. Sõites 4 või 5 käiguga, hakkavad mingist kiirusest alates esimesed rattad kohutavalt loperdama. Sõitmine muutub pea võimatuks, ainus võimalus on seisma jääda ja vaiksemalt edasi kulgeda või proovida vaikselt pidurdada. Kuidas sellist haigust ravida annab ja kas sellest võiks üle saada silla reguleerimisega või nõuab midagi doonoriks? Ettepanekud ja ideed teretulnud.
Nüüd veidi täpsemalt T-40 roolivõimendi korrastamisest.
Alustada tuleb roolivõimendit ja rooli ühendava kardaani eemaldamisest, mis kulgeb kapoti all mootori kohal. Kiilud välja lüüa nii, et vinte ära ei riku. Kabiinis rool veidi välja tõmmata juhtpuksidest, et rooli kardaan otsast ära kukuks, see-järel saab roolivõimendi otsast ka kardaani kätte. Panin roolivõimendi kohta mitu joonist kaasa. Kõige selgem pilt on joonisel nr 65. Viitan tekstis edaspidi sellele joonisele. Seejärel puhastada värvist ja viilida maha konarused ja krassid võllilt nr 15, et saada edukalt kätte otsakaan nr 16 , mis kinnitub nelja poldiga korpuse külge. Kaan tihendatud kummirõngastega. Haamriga koputades saab kaane lahti korpuse küljest ja 1/2 liitrit õli tuleb kaanega tagant ka. Kui võll nr 15 eelnevalt puhastatud tuleb kaan sellelt maha suuremate probleemideta. Edasi tuleb roolivõimendi lahtimonteerimise nõndanimetatud võtmeliigutus teha. Eemaldatud kaane tagant paistab veidi roolivõimendi sisemust , jooniselt detail nr 17 . Sellel detailil on üks auk, milles on tift nr 14 . Selle tifti taga on veel vedru. Detail nr 17 augu kaudu saab tifti nt 14 suruda mingi lameda otsaga torniga nii palju tagasi, et detail nr 17 on võimalik pöörata võlli nr 15 vindi pealt maha. Otsida kindlast tift ja selle all olev vedru üles peale detail nr 17 eemaldamist roolivõimendi võllilt. Edasi tuleb lahti päästa nelja poldiga kinnitatud esimene kaan , detail nr 2 . Selle külge on kinnitatud laagri abil ka võll nr 15. Peale esimese kaane poltide äravõtmist saab võlli ette poole välja võtta, koputades kergelt haamriga võlli tagumisest otsast. 1/2 liitrit õli pääseb valgub jälle maha. Koos selle võlliga tulevad välja ka need õnnetud mansetid mis ära kulunud on. Jälgida, et ei läheks kaduma tift, mis fikseeris eesmist detaili nr 6. Peale selle on lahtiselt ka roolivõimendi jagaja klapid koos vedrudega . Tugevama löögi peale võivad need ka oma kohalt minema lennata. Uurige tasakesi järgi, kus mis olema peab. Siis teate pärast oma kohale panna, kui miski välja pudeneb juhuslikult. Need õnnetud mansetid seal võllil peab maha võtma kruvikeeraja abil üle vindi keerutades. Uued sama teed tagasi.
Roolivõimendi kokkupanekust kirjutan mõnel teisel õhtul edasi, kui rahval huvi on.
Vaheta puksid ära ja siis on nagu uus.