07-01-2008, 10:10 AM
See viimane post on küll hea huumor
Jällegi tüüpiline näide kus targa moega lausrumalust kirjutatakse.
Mis puudutab teemat üldisemalt, siis mina keskenduks kitsalt väljalaske asemel põhiprobleemile, milleks on põhimõtteliselt õhu läbi juhtimine mootorist. Mida rohkem õhku mootor läbi töötada suudab, seda võimsam ta on, sest vajaliku koguse kütuse õhu sisse segamine on triviaalne. Ühest retsepti siin ei ole, umbkaudu võiks pingerida näha välja selline:
1. töömaht, kas äkki on samale mudelile saada suurema plokiga mootor?
2. plokikaas, 4 klappi silindri kohta on parem kui 2, kuigi ka viimane on ok, ainult nõuab rohkem vaeva
3. nukkvõlli valik, stock nukkvõll ei ole tavaliselt võimsuse kätte saamiseks optimaalne
4. mootori juhtimine, vaja on juhtida süüdet ja kütusekogust, valikuteks on programmeeritav elektrooniline juhtimine (nn "aju"), täismehaaniline lahendus karburaatori ja jagajaga ning nende hübriidid.
Nagu näha, ei ole ülalolevas nimekirjas ei sisse- ega väljalasketrakti, nagu ka kroomitud klapikambri kaant jms blingi
Ok, mõnede mootorite puhul annab nende vahetus tuntava efekti, aga üldisel tasemel algab kõik sellest, et tuleb kindlaks teha millised osad ei lase mootoril täit võimsust arendada ning need välja vahetada.

Mis puudutab teemat üldisemalt, siis mina keskenduks kitsalt väljalaske asemel põhiprobleemile, milleks on põhimõtteliselt õhu läbi juhtimine mootorist. Mida rohkem õhku mootor läbi töötada suudab, seda võimsam ta on, sest vajaliku koguse kütuse õhu sisse segamine on triviaalne. Ühest retsepti siin ei ole, umbkaudu võiks pingerida näha välja selline:
1. töömaht, kas äkki on samale mudelile saada suurema plokiga mootor?
2. plokikaas, 4 klappi silindri kohta on parem kui 2, kuigi ka viimane on ok, ainult nõuab rohkem vaeva
3. nukkvõlli valik, stock nukkvõll ei ole tavaliselt võimsuse kätte saamiseks optimaalne
4. mootori juhtimine, vaja on juhtida süüdet ja kütusekogust, valikuteks on programmeeritav elektrooniline juhtimine (nn "aju"), täismehaaniline lahendus karburaatori ja jagajaga ning nende hübriidid.
Nagu näha, ei ole ülalolevas nimekirjas ei sisse- ega väljalasketrakti, nagu ka kroomitud klapikambri kaant jms blingi
