10-01-2008, 23:51 PM
Minu teada ei ole mitte ühegi seadusega reguleeritud Eesti vabariigis reisijate veoks kasutatava bussi vanus.
Buss peab olema tehniliselt korras, läbinud (rahvusvahelise)TÜV, omama reisijateveo tegevuskaarti/litsentsi jms dokumente. Eraisik-Ettevõtja peab omama tegevusluba reisijateveoks ja vedude eest vastutajat. Samas on paljud bussifirmad valmis osutama viimases osas vahendusteenust.
Ja ma ei ole kuulnud küll, et sõidukikaardi saamiseks mingeid vanusepiiranguid oleks. Sõidetakse meil ju seokeste vanuritega lausa liini, mida tootjariigis isegi muuseumides pole. Skandinaavias, aga Taanimaal eriti on mitmel korral analoogseid uunikumbusse turistide veol kohatud.
Jamad tekkivad teatud riikidesse sõites, N. Rootsis, Stockholm, Malmö, Göteborg on piiranud linnasiseste ekskursioonide puhul sõiduki vanust alla Euro2 puhul 6-aastani, Euro 2-edasi 8 aastat, Saksamaal teatud linnades piirangud, teemaks kirves, Austria Itaalia transiit talviti min Euro2 jne. aga vaevalt plaanis nii kaugele minna.
Kogu see jutt mu omaenese tarkusest, Ainumas komistuskivi võib see va TÜV olla, kus uste ja akende avanemistele-avamisele võidakse X nõudeid esitada, piduritele ABS-i küsida vms. Tulekustutid, haamrid, sildid jms tuled viled on lihtsalt teostatav.
Üks pilt kah, Taanimaalt, tegu küll "vuhvel" tüüpi uunikumiga, millel kaasaegne tehnika sees, aga see pole enam oluline.
terv,
hulgus "juhtivtöötaja"
ps ma veel loendan neid dokumente, aga 8 sai ammu täis ainumalt juhil juba 4 dokumenti/kaarti + sõidukil 6, kui miskit ei unustanud. Seda siis rahvusvahelisel veol.
Buss peab olema tehniliselt korras, läbinud (rahvusvahelise)TÜV, omama reisijateveo tegevuskaarti/litsentsi jms dokumente. Eraisik-Ettevõtja peab omama tegevusluba reisijateveoks ja vedude eest vastutajat. Samas on paljud bussifirmad valmis osutama viimases osas vahendusteenust.
Ja ma ei ole kuulnud küll, et sõidukikaardi saamiseks mingeid vanusepiiranguid oleks. Sõidetakse meil ju seokeste vanuritega lausa liini, mida tootjariigis isegi muuseumides pole. Skandinaavias, aga Taanimaal eriti on mitmel korral analoogseid uunikumbusse turistide veol kohatud.
Jamad tekkivad teatud riikidesse sõites, N. Rootsis, Stockholm, Malmö, Göteborg on piiranud linnasiseste ekskursioonide puhul sõiduki vanust alla Euro2 puhul 6-aastani, Euro 2-edasi 8 aastat, Saksamaal teatud linnades piirangud, teemaks kirves, Austria Itaalia transiit talviti min Euro2 jne. aga vaevalt plaanis nii kaugele minna.
Kogu see jutt mu omaenese tarkusest, Ainumas komistuskivi võib see va TÜV olla, kus uste ja akende avanemistele-avamisele võidakse X nõudeid esitada, piduritele ABS-i küsida vms. Tulekustutid, haamrid, sildid jms tuled viled on lihtsalt teostatav.
Üks pilt kah, Taanimaalt, tegu küll "vuhvel" tüüpi uunikumiga, millel kaasaegne tehnika sees, aga see pole enam oluline.
terv,
hulgus "juhtivtöötaja"
ps ma veel loendan neid dokumente, aga 8 sai ammu täis ainumalt juhil juba 4 dokumenti/kaarti + sõidukil 6, kui miskit ei unustanud. Seda siis rahvusvahelisel veol.