#15

Sõbrad!
Peale neti kus Te vist ammutate kogu oma infi maailmast on olemas ka teisi allikaid.Raamatud näiteks.Ja irooniana ka see sama virtuaalne maailm.Sellest on siin palju juttu olnud.
Ei pretendeeri mingil juhul viimse päeva absoluutsle tõele,aga leppigem,et Mossede mudelirida on järgmine.
M400,M401,M402,M407 ja M403(just sellises järjekorras!)M403 ja M408,M408 ja M412,M2138 ja M2140,M2140....Lisaks nende modifikatsioonid.Jaa-ga eraldatud mudelid olid tootmises paralleelselt.
Aga räägime natuke lähemalt.
M402 oli püstklappidega ja 3-käigulise kastiga,ka tagasild oli tavaline.M401 viimane modifikatsioon oli juba sama mootoriga,aga tulenevalt madalamast surveastmast ei andnud mitte 35hj nagu 402 vaid 30,kuigi töömaht oli juba sama.Vat see on tõsiselt haruldane auto.M407 sai juba uue mootori,püstklappidega,väga sarnase 408 omaga.Väliselt jäi kõik samaks,iluvõre ja vististi ka tagalaternad.Lisandusid vaid küljel olevad iluliistud ja tagatiiba uksel rõhutav 402-st oluliselt lühem dekoratiivne element.See säilis samasena ka 403 ja 403IE-l.Vat nüüd ei mäleta mis tuli varem,kas 4-käiguline käigukast või hüpoidülekanne(peaülekanne)No mis kuradi elukas see küll on?Ühega neist muutustest tuli ka uus iluvõre ja tagalaternad.M403 aga oli ülemineku mall 407-lt 408-e.Kere väliselt sama,aga olulisi muudatusi palju.Sama esimene poolraam mis hiljem 408/412-el,sellega seonduvalt ka totaalselt teistsuguse konstruktsiooniga esisild,(sama varastel 408/412-tel)hüdroajamiga sidur,rippuvad pedaalid,ja pidurid ka isereguleeruvad,samad varasemate 408 ja 412-tega Roolimehanism,tulenevalt uuest poolraamist ja sillast kah uus,sama mis varasematel 408/412-tel.Üldiselt oli nii,et 403-le sai ilma igasuguse peavaluta ja ümbertegemisteta paigaldada ka hilisemate versioonide 408/412 nimetatud sõlmi ja detaile.Väliselt oli olemas kaks erinevat 403 versiooni.Siseturu jaoks väliselt 407-ga identne (mehaanilise poole poolt aga ülalkirjeldatud moel erinev)403 ja 403IE mis väidetavalt olla välisturule mõeldud.Ühte sellist 64-aasta mudelit olen isegi omanud aastatel 84-87.
No seest ikka nagu 407,koos oma vooruste ja hädadega.Taga aga totaalselt teistsugused tagalaternad,ka suunad olid punased.Kompletset laternat oli võimalik asendada402/407 omadega(neilgi einevused).Probleem aga selles,et kui 80-ndatel oli nende masinate tagalaternate varuklaase vabalt saada siis 403-IE omasid polnud kuskilt saada ja nii teinekord vahetatigi kogu latern.Ka numbrilatern oli teistsugune,erinedes nii 402/407 kui ka 408/412 omast.Külgedel oli ohtralt nikkelliiste,kohati paraleelsed,paralleelsete liistude vahe võis olla kerest erinevat värvi.Esiiluvõre aga oli totaalselt teistsugune,ja suunalaternaiks olid sellised nagu need olid 408/412-el.Kusjuures minu autol olid need valged,aga olen näinud ka kollaseid.Klaasipesuri pump(mehaaniline) oli "Hella" oma,ja tuuleklaas oli kilega(tripleks)Minu 1972 aasta 412-el oli aga karastatud klaas.
Tervitades,Flanagan
Vasta


Sõnumeid selles teemas
M 403 - Autor: motoblokk - 26-12-2007, 21:43 PM
RE: M 403 - Autor: peeterpaul - 26-12-2007, 21:53 PM
RE: M 403 - Autor: olevtoom - 26-12-2007, 22:06 PM
RE: M 403 - Autor: peeterpaul - 26-12-2007, 22:34 PM
RE: M 403 - Autor: stretch - 26-12-2007, 22:36 PM
RE: M 403 - Autor: Edel - 26-12-2007, 23:21 PM
RE: M 403 - Autor: motoblokk - 26-12-2007, 23:41 PM
RE: M 403 - Autor: motoblokk - 27-12-2007, 15:16 PM
RE: M 403 - Autor: stretch - 27-12-2007, 15:58 PM
RE: M 403 - Autor: motoblokk - 27-12-2007, 16:30 PM
RE: M 403 - Autor: motoblokk - 27-12-2007, 17:29 PM
RE: M 403 - Autor: mossepower - 27-12-2007, 16:02 PM
RE: M 403 - Autor: stretch - 28-12-2007, 01:14 AM
RE: M 403 - Autor: mel403 - 09-01-2008, 16:11 PM
RE: M 403 - Autor: flanagan - 11-01-2008, 00:59 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne