Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu
#60

Remus Kirjutas:kas äkki on mõni nii hea inimene ja lisaks selle kohta ka mõne eesti või inglis keelse lingi kus oleks põhjalikumat juttu toiminust
enamus kohtades on kirjas a'la et kuumenes üle ja inimesed surid aga oleks huvitatud just tetailsemast infost
Ööl vastu 26. aprilli korraldati 4. energiaplokis katse, millega taheti uurida kui kaua suudavad turbiinid inertsist toota elektrit reaktori jahutuspumpade ja jaama muude seadmete jaoks, kui reaktorist enam auru ei tule. Kuna seda katset taheti teha võimalikult reaalsetes tingimustest, lülitati välja reaktori automaatne seiskamissüsteem. Vastasel korral oleks see süsteem hakanud operaatoreid häirima, sest oleks reaktorisse vett pumpama hakanud ja see oleks auru tootnud. Mingite arusaamatuste ja muude NSVL-ile omaste veidruste tõttu lükati katse algus edasi ja see jäi selleks ettevalmistamata öise vahetuse hooleks.
Ühel hetkel hakati reaktori võimsust vähendama ja reaktori jahutusvardad tõmmati südamikust välja. Varraste koguarv langes alla lubatud miinimumi ja reaktori juhtimine muutus oluliselt raskemaks. Kuna jahutusvardad olid välja tõmmatud, jahutuspumbad olid enamuses välja lülitatud ja reaktori võimsust vähendati järjepidevalt, hakkas see vähene jahutusvesi, mida sinna pumbati, keema (reaktorit saab jahutada vaid kondenseerunud veega) ja reaktor muutus rahutuks. Kui tunda oli esimesi hüdraulilisi lööke tahtsid reaktori insenerid katset lõpetada, aga peainsener A. Djatlov käskis katsega jätkata. Ühel hetkel ei suudetud reaktorit käsijuhtimisel enam kontrolli all hoida ja selle võimsus hakkas hüppeliselt tõusma. Siinkohal oleks automaatne hädasüsteem katse peatanud ja katastroofi ära hoidnud, aga see oli välja lülitatud. Kui reaktori juhtiv insener Akimov märkas võimsuse kiiret tõusu, käivitas ta hädasüsteemi käsitsi, kuid ta oli sellega hiljaks jäänud. Kõik eelnevalt välja tõmmatud jahutusvardad pandi korraga reaktori südamiku poole tagasi liikuma. Siin aga avaldus selle reaktoritüübi fataalne ehitusviga - vardad liikusid meeletult aeglaselt. Võimsus kasvas kiiresti ja reaktori temperatuur ületas lubatud piiri. Juhtvarraste kanalid deformeerusid ja vardad jäid poolel teel südamikku kinni. Enam polnud teha midagi. Kell 1:23 öösel reaktor plahvatas.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Kadari - 30-03-2004, 00:32 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Regardman - 28-11-2005, 18:19 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jesper - 28-11-2005, 19:00 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Obukakk - 15-12-2005, 22:42 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Timm - 17-01-2008, 21:02 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Obukakk - 25-01-2008, 01:25 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: künnimees - 15-12-2005, 23:02 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: künnimees - 25-03-2006, 19:53 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: kOll - 29-03-2006, 22:26 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Martti - 30-03-2006, 18:50 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: indrek - 31-03-2006, 09:55 AM
RE:   Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: valdo - 31-03-2006, 10:19 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Regardman - 30-03-2006, 19:51 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Remus - 30-03-2006, 22:08 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: oxygen - 17-01-2008, 09:49 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: kOll - 30-03-2006, 23:53 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jesper - 31-03-2006, 01:46 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Remus - 31-03-2006, 11:43 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Ishijupp - 31-03-2006, 13:55 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jesper - 31-03-2006, 14:23 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Ishijupp - 31-03-2006, 15:38 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jesper - 31-03-2006, 16:41 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Ishijupp - 31-03-2006, 17:03 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jesper - 31-03-2006, 17:39 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Ishijupp - 31-03-2006, 17:56 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jesper - 31-03-2006, 18:10 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: mossepower - 16-01-2008, 21:30 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jopakolla - 16-01-2008, 23:08 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Liblikmutter - 17-01-2008, 02:44 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: must - 17-01-2008, 21:31 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Tegelane5 - 17-01-2008, 21:44 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Jopakolla - 17-01-2008, 22:04 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: oxygen - 25-01-2008, 01:44 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: -AsjaPulk- - 17-01-2008, 22:06 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Laurix - 25-01-2008, 16:52 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: denis23 - 31-03-2008, 08:39 AM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Tegelane5 - 31-03-2008, 17:03 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: rivo54 - 07-04-2008, 17:51 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: reymo1995 - 10-08-2008, 15:42 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: mrali - 26-04-2008, 22:43 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: stretch - 10-08-2008, 20:04 PM
RE: Natuke autosid, tsikleid ja kurba ajalugu - Autor: Potsataja103 - 12-08-2008, 00:59 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 21 külali(st)ne