25-02-2008, 23:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-02-2008, 23:07 PM ja muutjaks oli valdo.)
koterman Kirjutas:http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleI...&open=four
Jumal Sa näed ja ei mürista... leheneegrid on leheneegrid. Oleks siis õige M-72 pildi jutu juurde pannud, aga sellise tugevalt "tuunitud" auto oma.
Ja tekst - kui mingi asjatundmatu võhikust siidikäpp kirjutab talle tundmatust, kuid üldiselt spetsialistidele tuntud teemast väljenditega "tundub", "arvatakse" jms, vürtsitades artiklit veel valede faktidega, siis see on ikka VÄGA liig mis liig. Mina rakendaksin siinkohal küll VÄGA karmi käega poliitikat - kogu kollektiivi ees häbistamine ning jägmiseks kuuks ajaks viimine ajutiselt näiteks poole palga peale. Pluss näiteks keeld lähema poole aasta jooksul samal teemal kirjurtada.
Kõige hullem on asja juures veel see, et niiviisi väljatoodud ja masslevitatud valed faktid kipuvad teabelevi solkides masslevima - referaadist referaati, artiklist artiklisse jne. Pärast näevad oma ala tõsiteaduslikud uurijad elevandivaeva, et õiged faktid taas kord maksma panna "turul"...
Ahjaa, kuna mulle destruktiivne kriitika ei meeldi, siis viitan vale teabe mahategemise lõpul ka õigele teabele - http://gaz20.spb.ru/modif_m72.htm , http://punx.visp.ru/m-72.htm ja http://punx.visp.ru/auto/M-72_manual.pdf . Teave lausa kandikul ette toodud, ole vaid mees ja loe ning refereeri...
Ja kui nüüd PÄRIS aus olla, siis PÄRIS esimene SUV M-72 maailmas ka ei olnud. Nimelt enne Teist Ilmasõda saadi N.Liidus valmis mõned GAZ-11 ehk nn "uue emka" baasil tehtud 4x4 versioonid mudelitähisega GAZ-61. 4x4-spetsiifiline tehnika oli seal paljus "laenatud" "iivanilt" ehk 67lt (täpsemini küll - 61 jaoks väljatöötatu leidis Teise Ilmasõja ajal "iivani" juures kasutamist). GAZ-61sid valmistati aga üksikuid, hinnanguliselt mitte üle kümne-paarikümne - vt http://www.autogallery.org.ru/gaz6140.htm . Seega on esimese seeriatootmises olnud SUVi "au" siiski Pobi 4x4 versioonil ehk GAZ-M-72-l.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18