05-03-2008, 10:18 AM
Uute autode kered ei ole teps mitte tugevamad, kui vanadel, ohutust tõstavad aktiivsed turvalahendused. Seda ka kerede konstruktsioonides. Deformatsioonid on ikkagi suured. Fakt on see, et kuni 80'te lõpu redelraamil ja raudstangedega Caddy sõidab uuest S-klassist lihtsalt läbi, kuigi Mersu juht võib jääda isegi terveks tänu patjadele ja Caddy juht saada surma. Kuid kõvem on vanakooli korralik auto igal juhul. Kui redelraam oleks saatanast, oleks rekkad kõik kandevkerel...
Teine asi on muidugi vanade kandevkeredega. Need on küll tainad. V.a. Saab ja Volvo, eriti just Saab 99-900, millede kerejäikus ja ohutus on siiani tänaseski taustsüsteemis eeskujulik. Aga ka 200-900 Volvos jääd ellu, kui sõidad kogemata rongile ette.
Mis aga esivedu puudutab: see oli, on ja jääb säästuautoks. See on igav igapäevaauto, millega rahulikult kulgeda A'st B'sse, mingeid emotsioone ta ei tekita. Olles proovinud ka kõige rajumaid uusi esiveolisi "pocket racereid", siis jäävad nad kõik naudingult alla BMW 1-seeria 2-liitrisele turbodiislile... Ehk kui valida, kas GTi, STi vms või pisike bemar, poleks valikus kahtlust. Kui, siis GTi aastast 1977-80
Tegelikult oli isegi minu kunagine karmi mootoriga Põrnikas tänasest DSG-kastiga GTi'st kordi nauditavama sõiduga
Kurvikiirus ja sirgekiirendus üksi ei ole asi, mida nautida.
Normaalsel autol veavad igal juhul tagarattad, parematel lisandub ka esivedu. Esivedu on odavam toota, teda on odavam liinil koostada, temas on vähem detaile jne. Aga ta on ka palju kehvema juhitavusega, palju tundetum, palju igavam. Keredes põhimõttelisi erinevusi ju ei ole, siledapõhjalisi edeveduseid on üksikuid, ikka on kerejäikuse jaoks autodel ka kesktunnel. Sandwich-põhjast tuleb meelde Hyundai Matrix... mis ei ole väga populaarne? Ja muud moodsad kuudid, mis ei ole ju tavalised sõiduautod.
Teine asi on muidugi vanade kandevkeredega. Need on küll tainad. V.a. Saab ja Volvo, eriti just Saab 99-900, millede kerejäikus ja ohutus on siiani tänaseski taustsüsteemis eeskujulik. Aga ka 200-900 Volvos jääd ellu, kui sõidad kogemata rongile ette.
Mis aga esivedu puudutab: see oli, on ja jääb säästuautoks. See on igav igapäevaauto, millega rahulikult kulgeda A'st B'sse, mingeid emotsioone ta ei tekita. Olles proovinud ka kõige rajumaid uusi esiveolisi "pocket racereid", siis jäävad nad kõik naudingult alla BMW 1-seeria 2-liitrisele turbodiislile... Ehk kui valida, kas GTi, STi vms või pisike bemar, poleks valikus kahtlust. Kui, siis GTi aastast 1977-80


Normaalsel autol veavad igal juhul tagarattad, parematel lisandub ka esivedu. Esivedu on odavam toota, teda on odavam liinil koostada, temas on vähem detaile jne. Aga ta on ka palju kehvema juhitavusega, palju tundetum, palju igavam. Keredes põhimõttelisi erinevusi ju ei ole, siledapõhjalisi edeveduseid on üksikuid, ikka on kerejäikuse jaoks autodel ka kesktunnel. Sandwich-põhjast tuleb meelde Hyundai Matrix... mis ei ole väga populaarne? Ja muud moodsad kuudid, mis ei ole ju tavalised sõiduautod.