19-03-2008, 09:57 AM
Vot kus on huvitav vana teema üles tulnud, ise poleks osanud otsida. Huvitav sellepärast, et mu isal oli ka kunagi presentkatusega M400. Ehk saab ajaloo kokku lappida või uus omanik pilte 60ndatest.
Niipalju kui tean (olen sündinud 1961), oli meie pere auto ajalugu järgmine. Väljalaskeaasta 1949, siis oli Pärnu kandis kohalikul miilitsal (kelle perekonnanimi oli Tark) kasutada. Seal olnud paar aastat, kuni kerge ninaavarii tehti. Sellest alates meie peres kuni 70ndate alguses jäi väetiks ning seisma ja lõpuks maha müüdi. Müüdi Viljandisse Valuoja kaldal järsult alla minevale tänavale, olin viimisel kaasas. Hinnaks oli mingid 700 või 800 rubla, millest minu teada tänaseni peaks pool saada olema... Must number oli vist 04-85 ЭСА, kollane on ka kunagi olnud, piltidelt on näha.
Tunnused: roheline, mitte selline leheroheline, aga veidi sinaka poole roheline. 60ndate keskel sai uue dermatiinist katuse, mis oli heledam pruun. Tagaaken pleksiklaasist. Üldiselt oli täisoriginaal, ainult pobi suunatuled olid installitud ja originaalsete kojameeste asemel või lisaks oli vähemalt juhikohal esiklaasi ülemises raamis selline rippuv kojamees, tuleb ГАЗiku pealt tuttav. Originaalid ei töötanud, nupp armatuuris oli alles. Iseloomulik detail - suunatulede lülija oli kinnitatud esitulede lülija alla mustale vineerist tahvlikesele, ja vist olid indikaatorlambid (selline vene klassika) kahel pool lülijat. Ja kunagi (oletan 60ndate lõppu) vajusid tagavedru kinnitus läbi põranda, mille hr. Virgo Mitt Tallinnas Hõbekuuse tänavas ära keevitas.
Peaks olema äratuntav kirjeldus. Kui keegi midagi selle auto saatusest teab, oleks huvitav kunagi infot vahetada.
Aga miilitsa sm. Targa kohta räägiti järgmine jutt. Olla ta auto peatanud ja tutvustanud, et ta on Tark. Juht oli hetke mõelnud, öelnud et ega ta ka loll pole ja edasi sõitnud.
Niipalju kui tean (olen sündinud 1961), oli meie pere auto ajalugu järgmine. Väljalaskeaasta 1949, siis oli Pärnu kandis kohalikul miilitsal (kelle perekonnanimi oli Tark) kasutada. Seal olnud paar aastat, kuni kerge ninaavarii tehti. Sellest alates meie peres kuni 70ndate alguses jäi väetiks ning seisma ja lõpuks maha müüdi. Müüdi Viljandisse Valuoja kaldal järsult alla minevale tänavale, olin viimisel kaasas. Hinnaks oli mingid 700 või 800 rubla, millest minu teada tänaseni peaks pool saada olema... Must number oli vist 04-85 ЭСА, kollane on ka kunagi olnud, piltidelt on näha.
Tunnused: roheline, mitte selline leheroheline, aga veidi sinaka poole roheline. 60ndate keskel sai uue dermatiinist katuse, mis oli heledam pruun. Tagaaken pleksiklaasist. Üldiselt oli täisoriginaal, ainult pobi suunatuled olid installitud ja originaalsete kojameeste asemel või lisaks oli vähemalt juhikohal esiklaasi ülemises raamis selline rippuv kojamees, tuleb ГАЗiku pealt tuttav. Originaalid ei töötanud, nupp armatuuris oli alles. Iseloomulik detail - suunatulede lülija oli kinnitatud esitulede lülija alla mustale vineerist tahvlikesele, ja vist olid indikaatorlambid (selline vene klassika) kahel pool lülijat. Ja kunagi (oletan 60ndate lõppu) vajusid tagavedru kinnitus läbi põranda, mille hr. Virgo Mitt Tallinnas Hõbekuuse tänavas ära keevitas.
Peaks olema äratuntav kirjeldus. Kui keegi midagi selle auto saatusest teab, oleks huvitav kunagi infot vahetada.
Aga miilitsa sm. Targa kohta räägiti järgmine jutt. Olla ta auto peatanud ja tutvustanud, et ta on Tark. Juht oli hetke mõelnud, öelnud et ega ta ka loll pole ja edasi sõitnud.