21-03-2008, 16:29 PM
r.i.h.o., õnnitlen, vastus on õige. Tegu siis prototüübiga FW11, mille Reliant valmistas türklaste Anadoli tarbeks aastal 1977. Ka eelmised Anadolid konstrueeris Reliant. Disain telliti Bertone peadisainerilt Marcello Gandinilt. Peeti plaani FW11 toota ka Relianti nime all, mis tundub küll veidravõitu mõte, sest senised Reliantid olid kas kolmerattalised pisiautod või siis sportlikud kupeed ja keskklassi luukpära väikeseerias tootmine Inglismaal polnuks majandulikult kuigi mõttekas. Ei saanud asja ei ühest ega teisest plaanist, kuid Gandinil õnnestus disain sokutada Citroenile ja aastal 1982 nägigi ilmavalgust Citroen BX. Tehniliselt on autod täiesti erinevad: kui FW11 on tüüpiline Reliant plastkere, Fordi mootori ja tagaveoga, siis BX on tüüpiline Citroen: teraskere, esivedu ja hüdropneumaatiline vedrustus.
Neljast ehitatud FW11-st on säilinud kaks, üks Inglismaal ja teine (seesama sinine) Türgis. Ja igati sobilikult kannab Inglismaa eksemplar firmamärgina Reliant Scimitari mõõka, Türgi oma aga Anadoli kitse.
Neljast ehitatud FW11-st on säilinud kaks, üks Inglismaal ja teine (seesama sinine) Türgis. Ja igati sobilikult kannab Inglismaa eksemplar firmamärgina Reliant Scimitari mõõka, Türgi oma aga Anadoli kitse.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.