02-10-2003, 09:25 AM
Salakütus tappis autot putitanud mehe
BNS
2. oktoober 2003
Tallinnas suri keemilisi söövitushaavu
saanud mees, kes oma auto
bensiinipaaki putitades puutus kokku
lubatust kümme korda rohkem väävlit
sisaldanud salakütusega.
Eesti Päevaleht kirjutas, et Eesti
esimene teadaolevalt salakütuse põhjustatud surm tabas
8. septembril Õismäel asuvas garaaþikompleksis Tadeusz
Brili (61), kui ta kanalis oma lekkiva bensiinipaagiga Opel
Asconat kütusest tühjendas.
Opeli remontimiseks end autobussikoondise
remonditöökojast pooleks päevaks töölt vabaks küsinud
Bril minestas ilmselt garaaþi täitnud mürgiste aurude
tõttu ning kukkus auto all kanalis kokku. Kaks tundi hiljem
lebas mees kanali põhjas mahavoolanud kütuseloigus.
“Kütust oli seal kolm sentimeetrit kindlasti,” ütles mehe
abikaasa Galina.
Arstide pingutustest hoolimata suri jalgadest ja rindkerest
raskelt põletada saanud Bril viis tundi hiljem haiglas.
Surma põhjuseks nimetasid arstid umbes 70 protsenti
kehapinnast katnud söövitushaavu.
Surmavat bensiini 95 oli Bril tankinud 5. septembril Sakus
asuvast OÜ Strindelli tanklast. Pühapäeval avastas Galina,
et vana Opeli bensiinipaagist tilgub suvila ees vänge
haisuga vedelikku, mida tema abikaasa esmaspäeval
garaaþi välja pumpama läks.
Tadeuszi surmapaigale kutsutud Tallinna Põhja osakonna
kriminaalpolitseinikud pidasid esmalt mehe surma
põhjuseks sissehingatud bensiiniauru.
22. septembril bensiinijaama kontrollima läinud
tolliametnikud leidsid ameti pressiesindaja Aivar Pau sõnul
eest lausa salakütusetehase. “Tanklas oli kokku mahuteid
625 tonni kütuse hoiustamiseks,” ütles Pau.
Tanklast võetud kütuseproovide analüüsid näitasid
uskumatuid tulemusi — kui üks kilogramm diislikütust võib
normide järgi sisaldada kuni 350 milligrammi väävlit, siis OÜ
Strindelli tanklas oli see näitaja rohkem kui 1600 mg kilo
kohta. Surmavaks osutunud bensiinis oli see näitaja veelgi
suurem — lubatud 150 milligrammi asemel oli kilos bensiinis
1401 milligrammi väävlit ehk ligi kümme korda üle normi.
Tolliameti uurimisosakonna juhi Ardi Miti sõnul võis väävel
sattuda bensiini eksikombel, kui värvilise diislikütuse
väävelhappega puhtakspesemisel happevoolik kogemata
bensiinimahutisse pisteti.
Strindelli tankla juhid üritasid solgitud bensiini ära viia,
tolliamet tabas mehed öisel varitsusel. 22. septembril
tankla sulgenud tolliametnikud avastasid kaks päeva
hiljem, et viielt mahutilt oli eemaldatud tollitõkendid ja
salakütus minema viidud.
Eelmisel neljapäeva õhtul märkasid varitsuses olnud
tolliametnikud, kuidas suletud tanklasse sõitis
tsisternauto, mis asus OÜ Strindelli juhi Temuri Tðatðibaja
(41) juhtimisel järjekordset laari salakütust mahutitest
ümber pumpama. Tolli algatatud kriminaalasi näeb
Tðatðibajale süüdi-mõistmise korral ette kuni 50 000
krooni trahvi või kolm aastat vanglat.
BNS
2. oktoober 2003
Tallinnas suri keemilisi söövitushaavu
saanud mees, kes oma auto
bensiinipaaki putitades puutus kokku
lubatust kümme korda rohkem väävlit
sisaldanud salakütusega.
Eesti Päevaleht kirjutas, et Eesti
esimene teadaolevalt salakütuse põhjustatud surm tabas
8. septembril Õismäel asuvas garaaþikompleksis Tadeusz
Brili (61), kui ta kanalis oma lekkiva bensiinipaagiga Opel
Asconat kütusest tühjendas.
Opeli remontimiseks end autobussikoondise
remonditöökojast pooleks päevaks töölt vabaks küsinud
Bril minestas ilmselt garaaþi täitnud mürgiste aurude
tõttu ning kukkus auto all kanalis kokku. Kaks tundi hiljem
lebas mees kanali põhjas mahavoolanud kütuseloigus.
“Kütust oli seal kolm sentimeetrit kindlasti,” ütles mehe
abikaasa Galina.
Arstide pingutustest hoolimata suri jalgadest ja rindkerest
raskelt põletada saanud Bril viis tundi hiljem haiglas.
Surma põhjuseks nimetasid arstid umbes 70 protsenti
kehapinnast katnud söövitushaavu.
Surmavat bensiini 95 oli Bril tankinud 5. septembril Sakus
asuvast OÜ Strindelli tanklast. Pühapäeval avastas Galina,
et vana Opeli bensiinipaagist tilgub suvila ees vänge
haisuga vedelikku, mida tema abikaasa esmaspäeval
garaaþi välja pumpama läks.
Tadeuszi surmapaigale kutsutud Tallinna Põhja osakonna
kriminaalpolitseinikud pidasid esmalt mehe surma
põhjuseks sissehingatud bensiiniauru.
22. septembril bensiinijaama kontrollima läinud
tolliametnikud leidsid ameti pressiesindaja Aivar Pau sõnul
eest lausa salakütusetehase. “Tanklas oli kokku mahuteid
625 tonni kütuse hoiustamiseks,” ütles Pau.
Tanklast võetud kütuseproovide analüüsid näitasid
uskumatuid tulemusi — kui üks kilogramm diislikütust võib
normide järgi sisaldada kuni 350 milligrammi väävlit, siis OÜ
Strindelli tanklas oli see näitaja rohkem kui 1600 mg kilo
kohta. Surmavaks osutunud bensiinis oli see näitaja veelgi
suurem — lubatud 150 milligrammi asemel oli kilos bensiinis
1401 milligrammi väävlit ehk ligi kümme korda üle normi.
Tolliameti uurimisosakonna juhi Ardi Miti sõnul võis väävel
sattuda bensiini eksikombel, kui värvilise diislikütuse
väävelhappega puhtakspesemisel happevoolik kogemata
bensiinimahutisse pisteti.
Strindelli tankla juhid üritasid solgitud bensiini ära viia,
tolliamet tabas mehed öisel varitsusel. 22. septembril
tankla sulgenud tolliametnikud avastasid kaks päeva
hiljem, et viielt mahutilt oli eemaldatud tollitõkendid ja
salakütus minema viidud.
Eelmisel neljapäeva õhtul märkasid varitsuses olnud
tolliametnikud, kuidas suletud tanklasse sõitis
tsisternauto, mis asus OÜ Strindelli juhi Temuri Tðatðibaja
(41) juhtimisel järjekordset laari salakütust mahutitest
ümber pumpama. Tolli algatatud kriminaalasi näeb
Tðatðibajale süüdi-mõistmise korral ette kuni 50 000
krooni trahvi või kolm aastat vanglat.
OÜ Green Oval
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan (+372)5010599
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!