18-04-2008, 10:21 AM
peeterpaul Kirjutas:... olla olnud ARK-i eellase tavapraktika - mitte lõigata puruks, vaid visata vette.Nii jabur kui see ka ei tundu. Teab keegi sellest lähemalt rääkida. Nõuka ajal oli ju ometi päris korralik vanametalliprogramm, sinna lõigatri vahest ka täitsa korralikke massinaid, et ettevõtte vanametalliplaani täita. Ja siis mingi asutus loopis vette?
Vanametalli plaan oli vaid teatud asutustel, kus kellegi "kõrgema" otsuse kohaselt seda metalli tekkima pidi ja kus seda reeglina rohkem ka tekkis. Nii oli plaan tehastel, kolhoosidel ja sovhoosidel. Samas oli ka hulk asutusi, millel sellist plaani ei olnud - näiteks ETKVL (ETK eellane-järglane), koolid, mitmesugused ametiasutused (miilits, SORVVO, külanõukogud...) jms. Nt kui koolil oli õppesõidu-veoauto ja see maha kanti ning uus soetati, siis vana auto vanarauda viimise kohustust küll ei olnud - selle mõned tükid võisid hiljem aastakümneid kusagil kolikambrites vabalt vedeleda, kuni nad kellelegi ette jäid ja prügimäele viidi.
Olen ise ammuammu osalenud kunagi ühe sellise GAZ-AA jäänuste prügimäele viimises (siis ei olnud minu vanatehnikahuvi veel nii kindel kui nüüd).
Usun, et ka RAI-l (ARKi eelkäija nõukaajal) polnud vanarauaplaani.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18