26-04-2008, 12:08 PM
peeterpaul Kirjutas:Paz 652 udukaid ei omanud, küll aga 672, ka osa "Turist" tüüpi Laz-e.kolz Kirjutas:Esimesena meenub Paz-672 millel oli tehasest tulles udutuled ees. Osa Kaz-608 ja Maz-500 tulid ka udulaternatega tehasest.
Pigem Aspi pakutud 652. 672 protivtumannõje klaaside kinnitus reflektorile küll sellised pole.
Nende 135 mm tulede klaasid kinnituvad küll samuti kulbiga reflektorile kui esimese postituse pildil, reflektori taga on kolm ebasümeetriliselt asetsevat kõrva, mis hoiavad elementi reguleeritavas vaheraamis paigal. Täpselt samu detaile (ka tulekorpus, kroomvõrud jne) ja elemendi kinnitusviisi omab 4 laternaline mosse 408, mille laternate taastamiseks olen minagi neidsamu reflektoreid kasutanud eemaldanud enne valgustpeegeldava kulbi.
Esimese posti piltide tuleelemendid, samuti 135 mm, kuuluvad siiski ilmselt veoki stange alla/peale jalapoldi abil kinnituvale ja reguleeritavale tulele. Sellel versioonil tuleelement kinnitub otse tulevõrule lisaklambrikestega, sarnaselt Iþ Planeta/Jupiteri tuledega. Kogu see kupatus aga alt kruviga korpuse külge. Nõukogude ajal olid need võrdlemisi laialt kasutuses, kuigi otseselt mingile margile ei kuulunud.
Klaasid on mõlemil variandil ühesugused.
PS. Tänaseks päevaks ARK-i poolt kahjuks kasutamine keelatud, kuna neil puudub udutule tähis B ja ka E-tähistus. Vähemalt 25 aastat vana PAZ aga peaks aga koos kollaste udukatega ülevaatusest läbi saama