04-05-2008, 17:46 PM
Fakte Ikaruste ajaloost.
Laenutasin raamatukogust ajaloolase Robert Nermani üllitise "Autobussiliiklus Tallinnas" (2007), kus tutvustatkse ülevaatlikus vormis Tallinna bussitranspordi ajalugu. Sellest teosest jäid kõlama mõned seigad Ikaruste kohta:
I Viimane Ikarus 55 Lux kanti pealinnas maha alles 1978. aastal. Seega suhteliselt hilja, kui arvestada seda, et esimesed uue põlvkonna 250ed võeti kasutusel aastal 1971 ja 255ed 1973. aastal. On muidugi tõenäoline, et vanad Luxid polnud enam aktiivses kasutuses või rakendati neid maaliinidel. Näiteks olevat veel 80ndate aastate kestel ikka mõni Lux vilksatanud kusagil Eesti maapiirkonnas. Kas mõni vanematest foormlastest mäletab veel oma viimast sõitu Ikarus Luxiga?
II Ikarus 180ed (lõõtsversioon) teenindas Tallinna linnaliine väidetavalt aastani 1983, veel kolm aastat pärast 1980. aasta purjeregatti. Samal ajal kaotati viimased 556ed juba 1979. aastal vahetult enne olümpiamänge. Kas Ikarus 180 liikus Tallinnas tõesti nii kaua?
Laenutasin raamatukogust ajaloolase Robert Nermani üllitise "Autobussiliiklus Tallinnas" (2007), kus tutvustatkse ülevaatlikus vormis Tallinna bussitranspordi ajalugu. Sellest teosest jäid kõlama mõned seigad Ikaruste kohta:
I Viimane Ikarus 55 Lux kanti pealinnas maha alles 1978. aastal. Seega suhteliselt hilja, kui arvestada seda, et esimesed uue põlvkonna 250ed võeti kasutusel aastal 1971 ja 255ed 1973. aastal. On muidugi tõenäoline, et vanad Luxid polnud enam aktiivses kasutuses või rakendati neid maaliinidel. Näiteks olevat veel 80ndate aastate kestel ikka mõni Lux vilksatanud kusagil Eesti maapiirkonnas. Kas mõni vanematest foormlastest mäletab veel oma viimast sõitu Ikarus Luxiga?
II Ikarus 180ed (lõõtsversioon) teenindas Tallinna linnaliine väidetavalt aastani 1983, veel kolm aastat pärast 1980. aasta purjeregatti. Samal ajal kaotati viimased 556ed juba 1979. aastal vahetult enne olümpiamänge. Kas Ikarus 180 liikus Tallinnas tõesti nii kaua?