06-05-2008, 23:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-05-2008, 23:36 PM ja muutjaks oli valdo.)
Liblikmutter Kirjutas:valdo Kirjutas:Haapsallu muuseumisse viidi, ei olnud interjöörid enam algne, vaid tugevalt muudetud:
a) algsete ER1-te siseseinad olid kaetud reljeefse linkrustiga (vahel ka dermatiiniga), millede liitekohtadel olid puitliistud;
b) algsete ER1-te aknad olid puidust ning teise klaasiga talveraam monteeriti suveks eest; avatav ülaosa oli muide ainult välimisel aknal, st talvel ei saanud nende aknaid lahti teha;
c) algsete ER1-te istmed olid nn poolpehmed - puitraamile toetus kolm eraldiseisvat dermatiiniga kaetud patja, mille all olid vildikihid; põrandale kinnitus see iste kahe püsttoru abil, mitte stantsterasest konstruktsiooni abil, nagu uuematel;
d) paki- ja mütsiriiulid olid uuematest rongidest erinevad ja teistsugused - lehtterasest stantsitud vahekandurite vahel oli hulk peenikesi terastorusid;
e) salongi ja tamburi vahelised uksed olid puidust, mitte metallist.
Raudteehull Kirjutas:http://fotoalbum.ee/photos/Raudteehull/26486633
http://fotoalbum.ee/photos/Raudteehull/26486641
http://fotoalbum.ee/photos/Raudteehull/26486651
ER1-81-10 Järvel siis!
Ootame Valdo kommentaare..
Vaatasin 81-10 interjööripilte.
a) Algne dermatiin on seinel, jah, sel isendil säilinud, v.a. akende alune osa. Osadel vagunitel oli ta küll veidi reljeefsem, 81-10-l vast siis jah mitte... Liistud on kadunud (eelmisele kommentaarile lisaks, et kõikidel polnud need puidust, osadel olid alumiiniumist ka).
b) Aknad on 81-10-l vanatüübilised, sh ees on ka täisruudus (st avamatud) talveraamid. Klaase ainult ei näi enam alles olevat.
c) Üks vanatüübiline iste on jah seal peaaegu alles, just selline, nagu ma kirjeldasin.
d) Paki- ja mütsiriiulid on demonteeritud, näha on vaid jäljed seintel.
e) Uksed on algsed (jällegi vast klaas läinud).
Ehk siis kokkuvõtteks 81-10 ei ole UMEKSis/BLRTs käinud ja tal olid (enne rüüstamist/lammutamist) algsed interjöörid, mille riismeid on veel veidi alles. Tõenäoliselt on 81-10 Eestis säilinud ER1 vagunitest viimane rekonstrueerimata interjööriga vagun (kui just Ida-Virumaal pole, aga vast siiski on seal sisu juba muudetud).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel