15-05-2008, 21:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-05-2008, 21:31 PM ja muutjaks oli Mister X.)
Muljetaks veel veidi Pärnu bussipargi mineviku teemal. Ehk pakun kellegile äratundmisrõõmu.
Ikaruste ülemvõim linnaliinidel kestis kuni 90ndate keskpaigani. Kuigi enamus neist olid valdavalt kollased või oranzikamat tooni, jäädvustus nii mõnigi Ikarus oma eripärade tõttu minu kui algklassilapse mällu. Peab mainima, et eriti huvitava tooni said kaks 260et, millest reklaamibüroo kirjades valge isend on talletatud ka pildile:
http://photofile.ru/users/parnubussipark...nImageLink
Lõõts-Ikarused kippusid teenistusperioodi lõpuks suurem koormuse tõttu "ära vajuma" - paljude busside keskosa vajus maale ohtlikult lähedale. Seepärast asendati 280tel vanu lõõtsu uute lõõtsadega, mis olid aga sinised. Tekkisid sini-mustad hübriidid.
Esimene läänemaine linnabuss saabus Pärnu kanti 1993. aastal.
http://photofile.ru/users/parnubussipark...7/#breadcr
Tegemist oli Scania CR111 seeria bussidega, mis kujutasid endast legendaarse CR112 eelkäijat. Peale punase isendi oli Pärnu ATPl ka vähemalt üks samasugune, ent roheline aparaat. Kirjut masinaparki täiendasid veel kaks Volvo BR10 VanHooli. Need paistsid sel ajal silma võrdlemisi mugava salongi ning müratu sõidu poolest. Pildil kujutatud Vanhoolil oli valge kaheukseline paariline.
http://photofile.ru/users/parnubussipark...3/#breadcr
Eraldi etapi Pärnu linna ühistranspordi arengus moodustavad mitmesugused Volvo B10Med ja lõõtsaga Säffled. Originaalis olid nad reeglina punased. Umbes 1997. aastal Pärnusse saabunud kolmeukselised B10med kadusid üsna ruttu, ent lõõts-Säffled liikusid veel lähiminevikuski. Seda tüüpi lõõtsversioone iseloomustab kitsenev tagaosa nagu vanadel Gohtha trammidel, samas tuleb miinusena märkida üsna suurt mootorimüra.
Isiklikult pean parimateks bussideks Scania 112eid, mille järglased teenindavad Pärnu linnaliine tänaseni. Varajased 112ed olid voldikustega nagu Ikarusedki ja sinist värvi. Leidus ka kaheukselisi busse.
Ikaruste ülemvõim linnaliinidel kestis kuni 90ndate keskpaigani. Kuigi enamus neist olid valdavalt kollased või oranzikamat tooni, jäädvustus nii mõnigi Ikarus oma eripärade tõttu minu kui algklassilapse mällu. Peab mainima, et eriti huvitava tooni said kaks 260et, millest reklaamibüroo kirjades valge isend on talletatud ka pildile:
http://photofile.ru/users/parnubussipark...nImageLink
Lõõts-Ikarused kippusid teenistusperioodi lõpuks suurem koormuse tõttu "ära vajuma" - paljude busside keskosa vajus maale ohtlikult lähedale. Seepärast asendati 280tel vanu lõõtsu uute lõõtsadega, mis olid aga sinised. Tekkisid sini-mustad hübriidid.
Esimene läänemaine linnabuss saabus Pärnu kanti 1993. aastal.
http://photofile.ru/users/parnubussipark...7/#breadcr
Tegemist oli Scania CR111 seeria bussidega, mis kujutasid endast legendaarse CR112 eelkäijat. Peale punase isendi oli Pärnu ATPl ka vähemalt üks samasugune, ent roheline aparaat. Kirjut masinaparki täiendasid veel kaks Volvo BR10 VanHooli. Need paistsid sel ajal silma võrdlemisi mugava salongi ning müratu sõidu poolest. Pildil kujutatud Vanhoolil oli valge kaheukseline paariline.
http://photofile.ru/users/parnubussipark...3/#breadcr
Eraldi etapi Pärnu linna ühistranspordi arengus moodustavad mitmesugused Volvo B10Med ja lõõtsaga Säffled. Originaalis olid nad reeglina punased. Umbes 1997. aastal Pärnusse saabunud kolmeukselised B10med kadusid üsna ruttu, ent lõõts-Säffled liikusid veel lähiminevikuski. Seda tüüpi lõõtsversioone iseloomustab kitsenev tagaosa nagu vanadel Gohtha trammidel, samas tuleb miinusena märkida üsna suurt mootorimüra.
Isiklikult pean parimateks bussideks Scania 112eid, mille järglased teenindavad Pärnu linnaliine tänaseni. Varajased 112ed olid voldikustega nagu Ikarusedki ja sinist värvi. Leidus ka kaheukselisi busse.