26-05-2008, 15:07 PM
vanapeer Kirjutas:jurkman Kirjutas:Tänapäeva pidurivedelikud ja -süsteemid on nii kvaliteetsed, et tavakasutuse korral ei juhtu nendega 5 a-ga mitte midagi.
Ärevakstegev enesekindlus!
Piduriõli imab endasse vett.
DOT-3 keemistemperatuur alaneb 3% veesisaldue puhul 205 kraadilt 25% ehk 150 kraadile.
DOT-4 keemistemperatuur on kõrgem: 230 kraadi, ta imab endasse vett aeglasemini, kuid selle mõju on suurem: 2% vett alandab DOT-4 keemistempi 50%.
1 aastaga võib keskmiselt autol olla DOT-3 juba 2% vee sisalduvusega. Iga aastaga see muidugi suureneb.
Kui piduriõli ületab keemistemperatuuri, siis tekivad mullikesed, mis annavad pedaalil läbi vajuda.
Võib juhtuda, et kriitilisel hetkel läheb piduripedaal põhja. Kui hiljem politsei seda kontrollib, siis piduripedaal võtab jälle. Sest mõne minutiga on piduriõli niipaju jahtunud.
Ah ära aja jama, olen täiesti kindel, et enamikul liikluses olevatel autodel on pidurivedelik üle 10 a vahetamata (nagu ka minu liikuritel). Kui Sinu juttu uskuda, siis peaksid piduriprobleemid olema liikluses igapäevased, paraku see nii ei ole.
Teiseks, me elame parasvöötmes ja lauskmaal, mis kuradi pärast see vedelik keema peaks minema, lisaks on autodel kahekontuurilised pidurisüsteemid, kui ühes kontuuris peaks mõni mullike tekkima, siis aitab teine kontuur ja korduvvajutus.
Vahetasin kunagi 20 a vanal ja paar ringi maha ketranud sigulil pidurivedelikku, mingit plöga ega saasta seal küll polnud, pidurid toimisid väga hästi, ülevaatusel pidamine maksimumi lähedal. Tõsi küll, vedelik oli kõvasti värvi vahetanud. Sinu arvutuste järgi peaks selle masina pidurivedeliku keemistemperatuur juba nulli lähedal olema.
Ma ei taha nüüd öelda, et ärge üldse pidurivedelikku vahetage, kindlasti tuleb teatud aja tagant vahetada, aga siin minnakse liiale selle korra aastas vahetamisvälbaga.