30-05-2008, 10:04 AM
Killer666 Kirjutas:Mis see on? ilgelt saranane mosse 403 mele
See on, nagu pealkirigi väidab, inglise auto Standard Pennart.
Ja, loomulikult, on see Standard nõukogude geniaalsete autoinseneride shedöövri pealt MAHA TEHTUD.
Sest ise nad ju ei osanud seal läänes mitte midagi...Ammugi need inglased oma isoleeritud saare peal, neil oli veel 100 aastat tagasi mandrigi peal käimine problemaatiline, rääkimata autode väljamõtlemisest....
Muideks, see oli üsna tavaline, et Nõukogude Liidust osteti/smugeldati kuidagimoodi meie autotööstuse lipulaevu välja ja ülinahaalselt kopeeriti maha. Sõbralik rahvaste pere ei teinud ju sellest suurermat numbrit, kui meie töökatest inseneridest-autoprojekteerijatest pisut eeskuju võeti....

Näiteid ei pea vast kaugelt otsima:
- alustades juba Ford AA-st, mis tehti Gaz AA pealt maha,
- siis saksa imperialistinärude poolt väidetavalt ise tehtud Opel Kadett, (mille prototüübiks oli teatavasti taas kodumaine Mosse 400/401),
- 60 - 70ndate BMW mootorid, mis ilmselgelt olid vene mootorigeeniuste taieste pealt kopeeritud, nad ei viitsinud isegi klapikaant teiseks teha, et mosse päritolu kasvõi varjatagi...
- lugematud ameerikamaa nö. "originalmasinad" - igasugu kraislerid ja pontiakid, mis nad seal kõik on, aga siiski kahtlaselt meenutavad meie Volga Gaz 21e...
- Fiat 124st rääkimata, mis loomulikult oli Togliatti Autotehase toodangu vaid hale koopia. Võrrelge kasvõi tootmisarve ja - aastatid. Seda viatikäkki ei tahtnud pärast paariaastast kasutamist enam keegi - meie inimesed nautisid, aga, Lada 2101 poolt pakutavaid mugavusi ligi pool sajandit. Ju ta siis ikka pidi hea masin olema, loogiline ju.
- jne, jne.
Ainuke masin üldse, vist, mida nad (kapitalistinärud) pole suutnud järgi teha on Niva, aga küll nad, krdid, sellega ka kunagi hakkama saavad.
Ülejäänud meie rahva poolt toodetud "pillid" on kõik muule maailmale suureks eeskujuks olnud.
Seega, kui hakkate taastama vanasõidukit, LOOMULIKULT, ärge hakake tegelema mingi läänes toodetud koopianäruga, millel pole hiljem, kui suur-suur töö tehtud, ei mingit rahalist, ega ka tarbimisväärtust, vaid võtke aluseks ikka nõukogude autotööstuse ükskõik mis teos ja taastage seda. Juppe on laialt käes, sest nüüd hoolitseb selle eest Suur Venemaa (et ikka kõigile soovijaile jätkuks), oskused on pea kõigil olemas ja kvaliteet on ka nö. üle prahi.
Sest need on need, mis jäävad, nagu ütleb Niki.