30-05-2008, 11:31 AM
Kui ma ei eksi siis Margus- Hans Kuuse kirjutas autolehe ajaloorubriigis Pobeda loomisest.
Oli olnud nii, et Pobeda polnud otseselt mitte ühegi masina pealt maha kopeeritud, järgiti vaid tollel ajal USAs moes olnud disaini. Pobeda oli esimene auto maailmas mis sai endale nn. ümbrikkere. Kuna Pobi tootmine ei läinud pärast sõda just kuigi ladusalt, sest kvaliteet oli ropp ning puudusi leidus pea igal pool, pandi tootmine mõneks ajaks seisma. Lipgart ise saadeti Siberisse "uusi ideid koguma." Seepärast on M- 20 ka minetanud oma esimese masstootmises olnud ümbrikkerega auto tiitli.
Aga mis ma siin ikka patran, eks Valdo rääkigu Lipgartidest ja Pobidest täpsemalt.
Oli olnud nii, et Pobeda polnud otseselt mitte ühegi masina pealt maha kopeeritud, järgiti vaid tollel ajal USAs moes olnud disaini. Pobeda oli esimene auto maailmas mis sai endale nn. ümbrikkere. Kuna Pobi tootmine ei läinud pärast sõda just kuigi ladusalt, sest kvaliteet oli ropp ning puudusi leidus pea igal pool, pandi tootmine mõneks ajaks seisma. Lipgart ise saadeti Siberisse "uusi ideid koguma." Seepärast on M- 20 ka minetanud oma esimese masstootmises olnud ümbrikkerega auto tiitli.
Aga mis ma siin ikka patran, eks Valdo rääkigu Lipgartidest ja Pobidest täpsemalt.