VW põrnikas, '66 (1300)
#5

pajataks taas põrnikast ning vahepeal tema ümber toimunust.

ülal väitsin, et veljed on originaalid - tegelikult on õiged 3/4 (või koos varujooksuga lugedes 3/8) velgedest: '66..'67 olid aastakäigud, mil oli viimaseid aastaid kasutusel 5x205 poldiavaga velg - ning neil aastail olid veljes ventileerimisaugud.

tänaseks (0,5+1+0,5 = ca 2 suve jooksul) on põrriga hulk kilomeetreid seljataha jäetud. Peaks olema viiekohaline number. Pole tänini põhjust põrnika töökindlust ja vähenõudlikkust kahtluse alla seada (ptui-ptui-ptui!).
muuhulgas rallis põrnikas viimasel talvel. Ei kahetse tagantjärele, et põrri lume-muda sisse ajasin. Rikun natu autoriõigusi (loodan, et piltnikud ei pahanda - vaid viimased pildid on minu tehtud!) ja eksponeerin põrrist tehtud pilte:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/2008_Talveralli/

2007 kevadeks sai tellitud hunnik varuosi (interjöör + eksterjöör + trossid jms tehnikapoolt) - aga kahjuks jäi see tellimus toona seisma ning 2008 talvel ei mõlgutanud jupimõtteid: need tuleb tellida siis, kui masin originaalse vage värvi alla läheb. Loodan, et see juhtub 2008/2009 talvel: ise ma põrri maalritöid ette ei võta, kuna nii kumerad pinnad on vast mõistlik proffi(de)le jätta - eriti veel, kui tulemus oluline on...

vahepeal olen automoto kaudu suisa kahel korral saanud "aitäh"i eest suurema koguse (mootori-)osi. Valdav enamus juppidest on pärit Typ2/Typ3 (buss) pealt:
http://teet.luarvik.org/v/volksutykid/DSC00076.JPG.html
mõningad osad on ka soetamisega sama vastutasu eest endale uue kodu leidnud. Siiski hoidun neid bagide vms ehitamiseks jagamast...
omandatud osade hulgas on mulle olulisim '66a plokk: mu masinal pealolev oli mälu järgi '74a oma.

vaikselt on kogunenud ka infot + teadmisi põrnikatest - eelkõige just "kurvasilmsetest" (-'67), kuna need mind huvitavad. Kahjuks pole ma süsteemselt lähenenud, seega on palju infokillukesi - aga purunenud on arusaam, et põrnika taastamine uunikumitasemele oleks nende suure tootmisarvu tõttu imelihtne: igal aastal muudeti ühtkomateist ning oma põrri põhjal julgen väita, et muudatusi tehti enam kui kord aastas...
hea allikas aastakäikude võrdlusel (muidugi vaid üheaastase sammuga) paistab olevat:
http://www.vw-resource.com/years.html

aga tegelikult ajendas mind praegu kirjutama fakt, et alates eelmisest nädalast võin ma ilma teisi inimesi tüütamata teha väiksemat sorti põrnikakogunemise ( Wink ). Niiet tegelikult tahtsin hoopis uue mänguasjaga uhkustada:
http://teet.luarvik.org/v/p6rr/65/
antud isendi soetamise ajendiks oli säilinud 6V elektrisüsteem ning fakt, et kahe masina kõrvutamisel on aastatega tekkinud "tuuningut" kergem märgata: ühe masina puhul võib kergemini mõnd muudetud asja võtta eksikombel autentsena. Teadsin, et kere on niru, kuid päris nii head "läbipaistvust", nagu masina puhastamisega saavutasin, ei oodanud. Siiski pole asi, mille pärast põdeda ning ca 3 aasta perspektiivis võiks ka sinine liikuda tänaval - siiski eeldatavasti "kustomina" nagu praegu roheline liikvel on. Masin pole liikunud üle kümnendi - aga tehnikapoolt ma ei pelga. Mootor käib isegi ringi Smile
'65 ja '66 on põrnikatel muidu suht sarnased aastakäigud: muutus esisild, lisandus populaarne 1300 mootor (+karbuss). Ülejäänud muudatused olid kosmeetilist laadi. Kahjuks kolis kaugtule-lüliti juba aastal '66 roolile: mulle on jalglüliti sümpaatsem.
lisaks masinale sain ka VW 1200 "omaniku-manuaali". Või pigem siis "Käyttöohjekirjan", nagu ta ise end nimetab. Eeldades, et põrnikas ja raamat on algusaegadest koos, võiks '65a põrr seega olla oma veeremisi alustanud Soomes. Esimese hooldustempli põhjal Turku-kandis. Sünnipäev võiks tal VINi järgi olla Jaanuaris.

päikest,
Teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta


Sõnumeid selles teemas
VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 15-07-2006, 12:10 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: North - 25-07-2006, 18:11 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 26-07-2006, 23:07 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 23-08-2006, 21:22 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 03-06-2008, 00:56 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 90Deville - 03-06-2008, 08:38 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 03-06-2008, 10:17 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: pppp - 03-06-2008, 11:35 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: Jesper - 03-06-2008, 15:00 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 90Deville - 03-06-2008, 15:33 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: Style - 03-06-2008, 23:58 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 04-06-2008, 19:35 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 18-02-2013, 23:39 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 22-02-2013, 00:13 AM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: 13piisab - 29-09-2014, 18:11 PM
RE: VW põrnikas, '66 (1300) - Autor: urmet48 - 29-09-2014, 21:40 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne