15-06-2008, 16:32 PM
Nüüdseks juba kuu viimasest postitusest ja oleks vist aeg auto senisest hingeelust rääkida.
24. mail oli EVS kevadsõit "Ettevaatust, auto!".
Päev enne seda, s.t. 23. mail, reedel ei olnud küljes peegleid, karbiliiste ega bensupaagi luuki ja tuled näitasid veel suht taevasse. Need probleemid lahendatud, mõtlesin, et vaataks igaks juhuks laadimist. Nagu arvata oli, jälle oli laadimine null. Vahetasin 5 genekat, aga ei saanud ikka laadima.
![[Pilt: dsc00439pi8.th.jpg]](http://img228.imageshack.us/img228/6055/dsc00439pi8.th.jpg)
Lõpuks viskas kopa ette, võtsin riiulist tuttuue geneka ja panin peale - ikka ei laadinud.
Siis alles tuli mõttesse kontrollida juhtmeid. Nii oligi - juhtmetes järge ajades selgus, et ergutus oli pandud geneka + klemmi külge. Mina aga panin peale kahe klemmiga harjased ja ühendasin relee plussi ühe harjase külge
. Veast aru saanud, panin peale tagasi ühe klemmiga harjased ja vedasin relee plussi süütepoolile, et genekas saaks ergutust ainult siis kui süüde sees. Enne oli ergutus 24/7 järgi ja tühjendas jõudsasti akut.
Kõik algas ilmselt sellest, et eelmisel aastal paigaldatud kasutatud genekas andis otsad ja järgmine paigaldatud genekas oli lihtsalt surnud. Kolmanda geneka peale panin juhtmed nii, nagu nad minu meelest olema pidid ehk siis valesti. Neljandal samamoodi ja viiendal taipasin alles juhtmeid täpsemalt uurida. Niikuinii on praegugi veel midagi veits valesti, sest ergutus peaks vist tulema kuskilt salongist. Vähemalt enam ei ole mul probleemi Volga geneka vahetamisega.
Praegu kõik töötab ja mina töötavat asja parandama ei hakka ...veel.
24. mai hommikul ajasin Volga treila peale, et sõita Rakverre, seal auto maha ajada ja Jõhvi juba Volgaga sõita. Treilaga sõit sai ette võetud sellepärast, et juhul kui midagi oleks juhtunud, oleks transport lähemal olnud. Lasime tanklas paagi pilgeni täis ja sõit võis alata.(Siiamaani ei tea täpselt kui suur Volga paak on, peaks olema sinna 55 liitri kanti)
Muide, enne sõitu olin autoga sõitnud ÜHE kilomeetri. Üritusel sõitsin 154 km. Kokku sel päeval läbisin 380 km ilma ühegi tehnilise viperuseta. Küttekulu jäi kokkuvõttes 9,5 l kanti, seda 100km/h maanteesõiduga ja üritusel mõne veel kiirema lõiguga. Oli palju kiirendusi, pidurdamisi, peatumisi ja üldse sõitu rasketes tingimustes.
Kevadsõit ise oli ülipõnev ja huvitav.
Au ja kiitus korraldajatele!
24. mail oli EVS kevadsõit "Ettevaatust, auto!".
Päev enne seda, s.t. 23. mail, reedel ei olnud küljes peegleid, karbiliiste ega bensupaagi luuki ja tuled näitasid veel suht taevasse. Need probleemid lahendatud, mõtlesin, et vaataks igaks juhuks laadimist. Nagu arvata oli, jälle oli laadimine null. Vahetasin 5 genekat, aga ei saanud ikka laadima.
![[Pilt: dsc00439pi8.th.jpg]](http://img228.imageshack.us/img228/6055/dsc00439pi8.th.jpg)
Lõpuks viskas kopa ette, võtsin riiulist tuttuue geneka ja panin peale - ikka ei laadinud.
Siis alles tuli mõttesse kontrollida juhtmeid. Nii oligi - juhtmetes järge ajades selgus, et ergutus oli pandud geneka + klemmi külge. Mina aga panin peale kahe klemmiga harjased ja ühendasin relee plussi ühe harjase külge

Kõik algas ilmselt sellest, et eelmisel aastal paigaldatud kasutatud genekas andis otsad ja järgmine paigaldatud genekas oli lihtsalt surnud. Kolmanda geneka peale panin juhtmed nii, nagu nad minu meelest olema pidid ehk siis valesti. Neljandal samamoodi ja viiendal taipasin alles juhtmeid täpsemalt uurida. Niikuinii on praegugi veel midagi veits valesti, sest ergutus peaks vist tulema kuskilt salongist. Vähemalt enam ei ole mul probleemi Volga geneka vahetamisega.
Praegu kõik töötab ja mina töötavat asja parandama ei hakka ...veel.
24. mai hommikul ajasin Volga treila peale, et sõita Rakverre, seal auto maha ajada ja Jõhvi juba Volgaga sõita. Treilaga sõit sai ette võetud sellepärast, et juhul kui midagi oleks juhtunud, oleks transport lähemal olnud. Lasime tanklas paagi pilgeni täis ja sõit võis alata.(Siiamaani ei tea täpselt kui suur Volga paak on, peaks olema sinna 55 liitri kanti)
Muide, enne sõitu olin autoga sõitnud ÜHE kilomeetri. Üritusel sõitsin 154 km. Kokku sel päeval läbisin 380 km ilma ühegi tehnilise viperuseta. Küttekulu jäi kokkuvõttes 9,5 l kanti, seda 100km/h maanteesõiduga ja üritusel mõne veel kiirema lõiguga. Oli palju kiirendusi, pidurdamisi, peatumisi ja üldse sõitu rasketes tingimustes.
Kevadsõit ise oli ülipõnev ja huvitav.
Au ja kiitus korraldajatele!