29-07-2008, 10:28 AM
Kulla Dad, iseenesest täitsa nõus aga vat see on. S.t. rida põhjuseid loetletud minu 21.07.08 postituses. Niipea, kui selgeks sai, et ikka tuleb oksjon ja me ei hakka seda esimest korda edasi lükkama, sai sellest ka 12.06.08 (ehk üle kuu aja varem) foorumis kuulutatud teema algataja Margusk70 poolt. See on ürituse algus ja näis, mis sest välja tuleb, seega ei saa kohe alguses veel niimoodi neid kuupäevi kinnistada nagu Kurtna (Tagadi) laadal (restauraatorite päeval). Ja mine võta sa kinni, mis see parem aeg on - üks loogika ütleb, et alates septembrist, kui rahvas linnas tagasi ja lapsed koolis, mingi seltskond jälle ütleb, et ärge nii vara tehke (septembris-oktoobris), siis lähevad kõik suvepikenduspuhkusele Vahemere äärde ja mujale, kolmas seltskond ütleb, et 1.septembrist ja edasi on paha, sest lapsed lähevad kooli ja siis tuleb hulgaliselt kulusid juurde ja vanatehnika jaoks enam nii palju vahendeid ei jagu. See on vähemalt selge, et talvel välioludes me seda korraldama ei hakka.
Nymmiku manuali koha pealt teistele rahustuseks veel nii palju, et eks see oli ühest küljest huumoriga öeldud. Teisest küljest on tegemist sellise taiesega, mis pakuks huvi ka laiematele rahvahulkadele, kui auto omanik ja tema pere või siis teised vanatehnika huvilised, kel ehk võimalus avaneb seda näha mõnel vanatehnikaüritusel, millest sama auto osa võtab. See "hooldusraamat" on kui ajastu peegeldus, kus iga inimene, kes midagi tahtis teha, pidi omama parasjagu nutikust ja käteosavust ning moodustas vajaliku eseme ise n.ö. käepärastest vahenditest. Olgu selleks või selline pisiasi kui hooldusraamat. See on kindlasti kena nostalgiline meenutus neile, kes veidigi nõukogude aega nuusutanud ja noorematel ning välisturistidel tekitab lihtsalt rõõmsat elevust (mis kohati segatud mõistmatusega, miks neid asju just niimoodi ajama pidi). Selline manual võiks vabalt olla kuskil tehnika ajalugu käsitlevas ekspositsioonis muu kirjanduse kõrval või miks mitte ka tehnika muuseumi puudumiseni okupatsiooni muuseumis vastavas sektsioonis. Pole ta ju millegi poolest kehvem näiteks KGB poolt kasutatud võõraste kirjade lahti aurutamise masinast nende lugemise eesmärgil vm. sellisest eksponaadist. Seda enam, et koostaja ka ise selle organisatsiooni liige oli....
Nymmiku manuali koha pealt teistele rahustuseks veel nii palju, et eks see oli ühest küljest huumoriga öeldud. Teisest küljest on tegemist sellise taiesega, mis pakuks huvi ka laiematele rahvahulkadele, kui auto omanik ja tema pere või siis teised vanatehnika huvilised, kel ehk võimalus avaneb seda näha mõnel vanatehnikaüritusel, millest sama auto osa võtab. See "hooldusraamat" on kui ajastu peegeldus, kus iga inimene, kes midagi tahtis teha, pidi omama parasjagu nutikust ja käteosavust ning moodustas vajaliku eseme ise n.ö. käepärastest vahenditest. Olgu selleks või selline pisiasi kui hooldusraamat. See on kindlasti kena nostalgiline meenutus neile, kes veidigi nõukogude aega nuusutanud ja noorematel ning välisturistidel tekitab lihtsalt rõõmsat elevust (mis kohati segatud mõistmatusega, miks neid asju just niimoodi ajama pidi). Selline manual võiks vabalt olla kuskil tehnika ajalugu käsitlevas ekspositsioonis muu kirjanduse kõrval või miks mitte ka tehnika muuseumi puudumiseni okupatsiooni muuseumis vastavas sektsioonis. Pole ta ju millegi poolest kehvem näiteks KGB poolt kasutatud võõraste kirjade lahti aurutamise masinast nende lugemise eesmärgil vm. sellisest eksponaadist. Seda enam, et koostaja ka ise selle organisatsiooni liige oli....