01-08-2008, 22:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-08-2008, 22:08 PM ja muutjaks oli valdo.)
Minu meelest on EV-s senini puudu või liialt nõrgalt paljude kodanike poolt teadvustatud VASTUTUSE küsimus liikluses. St teadvustumine ja teadvustamine, et kui Sa oled mingi N-rattalise roolis, siis Sa oled kõrgema ohu allikas ning pead kogu aeg käituma seda vastutust tunnetades. Auto on ju peale punktist A punkti B liikumise vahendi samaaegselt ka relv, millega võib palju teisi inimesi sandistada või nende eluküünla kustutada.
Mis puudutab liiklusmõrvarite vangla küsimust, siis see on mitme otsaga asi. Panna selline kodanik mitmeks aastaks blatnoide ja muu sellise paadunud seltskonnaga kokku, ei ole ühiskonna jaoks just kõige arukam tegu - risk on sel juhul suur (ja see oleneb kodaniku närvide seisukorrast), kas pärast selliseid aastaid saab temast veel seaduskuulekas maailmakodanik või ei. Iseasi on paar aastat istumist ükiskkongis, kus saab ÜSNA pikalt oma tegude üle järele mõelda ja neid üksinduses Jumalaga arutada...
Tegelikult oleks parim karistus sellistele liiklusmõrtsukatele midagi sellist, mis määrati 1908. aastal Eesti esimese surmaga lõppenud liiklusõnnetuse põhjustajale, tööstur Einbergile - istuda igal pühapäeval kirikus näoga rahva poole... Tänapäeval võiks vaid see istumise aeg ja koht olla teisem ning sellele peaks loomulikult liituma lubade äravõtmine eluks ajaks ning tapetute omastele pensioni maksmine nende elu lõpuni...
Mis puudutab liiklusmõrvarite vangla küsimust, siis see on mitme otsaga asi. Panna selline kodanik mitmeks aastaks blatnoide ja muu sellise paadunud seltskonnaga kokku, ei ole ühiskonna jaoks just kõige arukam tegu - risk on sel juhul suur (ja see oleneb kodaniku närvide seisukorrast), kas pärast selliseid aastaid saab temast veel seaduskuulekas maailmakodanik või ei. Iseasi on paar aastat istumist ükiskkongis, kus saab ÜSNA pikalt oma tegude üle järele mõelda ja neid üksinduses Jumalaga arutada...
Tegelikult oleks parim karistus sellistele liiklusmõrtsukatele midagi sellist, mis määrati 1908. aastal Eesti esimese surmaga lõppenud liiklusõnnetuse põhjustajale, tööstur Einbergile - istuda igal pühapäeval kirikus näoga rahva poole... Tänapäeval võiks vaid see istumise aeg ja koht olla teisem ning sellele peaks loomulikult liituma lubade äravõtmine eluks ajaks ning tapetute omastele pensioni maksmine nende elu lõpuni...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel