13-08-2008, 12:41 PM
Kihutaja Kirjutas:Minu arust oli GAZ-51 tagatuled algul plekist korpusega.Hiljem hakati tegema neid plastist,sest samasugused tuled olid ka GAZ-52.Vasakpoolsel tulel on all klaas numbri valgustuseks.Kas mitte ei olnud suunatuli eraldi raami küljes plekk korpusega ja punase klaasiga.Mul vedeleb üks GAZ-51 raam,sama mille kabiin läheb vanarauaks,ja sellel on raami küljes suunatuled.Võin ka eksida.
Plastist korpusega tagastuli on VÄGA uus nähtus. Tulekorpus oli ikka plekist ning ca 1960ndate teise pooleni oli ka klaas klaasist ja metallist võruga. Alles 1960ndate teisel poolel hakkasid levima plastklaasid, mis sobisid vana korpuse peale.
Parempoolne "suur" tagatuli polnud ka algne, see ilmus 51le millalgi 1950ndate lõpul ja/või 1960ndate algul, varem seda polnud.
Suunatuled (kui nad 1956-58 paiku ilmusid), tulid eraldi punaklaasiliste tuledena kastinurkadesse ja ei olnud ühitatud "suure" ("suurte") tagatuledega. Miski 1960ndate lõpuni või 1970ndate alguseni olid tagumised suunatuled punaklaasilised, siis ilmusid sama kujuga oranþid klaasid. Millalgi olümpia ajal (1980) hakkasid muutuma nad kohustuslikeks, st ülevaatuselt ei saanud punaklaasiliste tagasuunatuledega enam läbi.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel