13-08-2008, 14:43 PM
Võrdluseks Läti automaksu määrad pdf formaadis: http://www.fm.gov.lv/nodokli/automoto/autoMoto_Tax.pdf.
Tundub, et strateegia, mille kohaselt tehakse alguses juttu ebareaalselt kõrgest maksumäärast (sotside variant igakuisest automaksust) toob kaasa selle, et madalama määraga maksuga nõustutakse leplikult õlgu kehtitades. Maksu roheline eesmärk on juba ammu päevakorrast kadunud ja asendunud viidetega riigieelarve puudujääkidele, kadeduse õhutamisele (viited landcruiseritele jms). Ühesõnaga, olukorras, kus suurem osa ministeeriumitest ei ole laekumiste vähendes valmis mingitki arvestatavat kokkuhoidu saavutama, ei ole minu arvates mistahes maks, sealhulgas automaks põhjendatud. Või leiab keegi, et riik toimib juba nii efektiivselt, et iga maksutulust laekuv lisakroon annab ka lisaväärtust?
Tundub, et strateegia, mille kohaselt tehakse alguses juttu ebareaalselt kõrgest maksumäärast (sotside variant igakuisest automaksust) toob kaasa selle, et madalama määraga maksuga nõustutakse leplikult õlgu kehtitades. Maksu roheline eesmärk on juba ammu päevakorrast kadunud ja asendunud viidetega riigieelarve puudujääkidele, kadeduse õhutamisele (viited landcruiseritele jms). Ühesõnaga, olukorras, kus suurem osa ministeeriumitest ei ole laekumiste vähendes valmis mingitki arvestatavat kokkuhoidu saavutama, ei ole minu arvates mistahes maks, sealhulgas automaks põhjendatud. Või leiab keegi, et riik toimib juba nii efektiivselt, et iga maksutulust laekuv lisakroon annab ka lisaväärtust?