11-09-2008, 15:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-09-2008, 15:20 PM ja muutjaks oli valdo.)
motamees Kirjutas:Arvan, et üks juhtmetest käib katkesti/süütepooli otsa külge...
... kust Sa saad kätte teabe mootori pöörete kohta, ei enamat. Ehk siis - taha ühendada tahhomeetri.
Et Sa saaksid kätte mingi elektroonilise signaali auto kiiruse kohta, tuleb kasutada üht kahest võimalusest:
a) omada mingit pöörlemise andurit tagapool käigukasti (nt kaasaja digispidod nii teevad);
b) korjata teavet mootori pöörete kohta ja lisaks veel seesoleva käigu andurit, et nimetet signaaalid saaks hiljem kiiruseks kokku töödelda.
Vanadel Vene masinatel toiminud kumbki variant - spidoülekanne oli neil trossiga. Seega - kui ta oli kiirusemõõteseade, siis oli ainumõeldav võimalus, et nimetatud seadmega koos oli komplektis mingi spetsiaalne andur; näiteks kardaanvõllil või ka spido ja trossi vahelise vahepulikana.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.