12-09-2008, 16:19 PM
Kuna tundub et puuklotsifüüsika bashimise voor on edukalt lõppenud , siis lükkaks veel natuke pidurimüüte ümber: mitmed mainisid ketaste/trumlite kõveraks minemist, see tegelikult ei ole üldjuhul päris see, millena ta tundub. Ketas ise ei lähe kõveraks, vaid üle kuumenenud piduriklotsi materjal kleepub ebaühtlase kihina ketta pinnale, millest tulenevalt hakkab hõõrdetegur pöörlemisel varieeruma - "klots klotsi" vastu peab teistmoodi kui klots metalli vastu. Kuna lahenduseks on ketta pealt sodikihi maha treimine, siis jääb mulje nagu ketas olekski päriselt kõver, tegelikult kannatab malm suht meeletuid temperatuure ja tavaautoga selle temperatuuri saavutamisel on enne sada muud häda käes, pidurivedelik keeb sadulates jms. Probleemile ühtset lahendust polegi, selline piduriklotsi materjal, mis sellist nalja ei tee, nõuab korralikuks tööle hakkamiseks pidurite soojendamist, mis tavaauto puhul ei ole mõeldav lahendus. Küll aga võib vahel kasu olla nipist, et kui pidurid on mingi tegevusega kuumaks aetud, noh umbes nii et lõhna juba on tunda, siis ei tohiks seisma jäämisel pidurdada. Võib võtta näiteks süüte välja, vabakäiguga veereda viimased meetrid ja siis siduri ja käiguga seisma jääda. See väldib võimalust, et kuumad klotsid jäävad seisva ketta vastu ja sinna klotsimaterjalist "templi" peale jätavad.