14-09-2008, 22:59 PM
dworkin Kirjutas:Ja mina olen alati teadnud, et need numbrid peaksid kattuma. kuhu nüüd sihtida kui talveks uut akut ostma hakkan?Aku peal olevad numbrid näitavad aku mahtuvust/mahutavust (kes millist sõna on harjunud kasutama), geneka amprid näitavad laadimisvoolu. Toome ühe selgitava näite: sul on 90-amprine genekas ja 65-ampertunnine aku. Kui kõik geneka 90 amprit läheks aku laadimiseks ja mingeid muid kadusid ei oleks, siis kuluks aku laadimiseks täiesti tühjast olekust täiesti täis 65/90=0,72 tundi ehk umbes 42 minutit. Kui Su 65-ampertunnine aku on täiesti täis, siis täieliku tühjenemiseni saaks Sa näiteks 5 kW-st starterit 12 voldi pealt käiata 65/(5000/12)=0,16 tundi ehk umbes kümme minutit (5000/12=417 amprit käivitusvoolu, 65/417=0,16 tundi järjestikust kasutamist). Need arvud on küll meelevaldselt võetud ning tegeliku eluga pole mitte grammigi arvestatud (tegelik pinge 13-14, muud tarbijad, soojuskaod jne), kuid peaks ligikaudu aitama mõista, mida tähendab aku mahtuvus.
Üldiselt aku soetamisega on nii, et ma olen kelleltki kuulnud, et tuleks panna nii suur aku kui kapoti alla normaalselt ära mahub (füüsiline suurus on reeglina proportsioonis mahutavusega ning, mis siin pattu salata, ka hinnasildil kajastuva arvuga). Ei oska mina sellele mingit head vastuargumenti ka leida... Kuna tulev tali on teadmata karmusega, siis vähemalt mind on nii mõnigi kord suur aku päästnud (muidugi, ega siis igaüks sõida selliste autodega, mis külmast peast käima ei lähe

Mahutavuse koha pealt veel nii palju, et muidu aga saab asjad normaalselt ära aetud 65-70 Ah, minu meelest pole ka 80 Ah overkill. Mõnel vanemal diiselmootoril ehk on mõttekas suuremat kastuada, sõiduauto puhul aga mitte eriti ratsionaalne...
Need olid lihtsalt minu mõtted, mis igavusest kirja panin. Ehk saab keegi neid kunagi kasutada
