17-09-2008, 01:10 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-09-2008, 01:12 AM ja muutjaks oli 13piisab.)
teemasse tagasi: kõrge CO võiks viidata, et toitesüsteemis pole asjad päris korras. HC-ga olen aga ise kah umbes 5a tagasi pead murdnud. HC (kohati nimetatakse ka CH) näitab põlemata kütuseosakeste arvu (heitgaasi ruumalaühikus?). Omamoodi justkui hea indikaator mootori ja abisüsteemide seisukorra hindamiseks, aga kuna viga võib peituda praktiliselt kõikjal, siis väga tüütu juhul, kui see on probleemiks. Mootor võib ju kenasti käia ning kütusekulu olla väike - aga siiski on HC lubatust suurem... Kõige raskem on ilmselt just ca 15a vanade masinatega, millel on sissepritse ja katalüsaator - normid on võrdsed tuttuute masinatega.
vea põhjused: mootori kulumine (nagu ka Sul arvati), süütesüsteem (jagaja rootor, kaas, küünlajuhtmed, küünlad), katalüsaatori kehv toimimine (kui HC normist oluliselt üle, siis esimene asi), toitesüsteem (õhufilter, natu tilkuvad pihustid vms), elektroonika/andurid. Iga asja vahetamine võib anda kerge muudatuse paremuse poole - aga nii vaid jupphaaval. Näiteks mõjutab HCd ka mootoriõli vanus (ja ilmselt ka kvaliteet): minul aitas näiteks õlivahetus näitajat ca 10% vähendada - 300 pealt 280 peale. Tõsi - võib-olla ei olnud päevad päris vennad, aga sellised olid mõõtmistulemused.
üldiselt on kõige odavam lahendus viia auto spetsialisti juurde ning lasta temal uurida. Ise juppe vahetades võib küll normile lähemale jõuda, aga see võib osutuda lõpuks kole kulukaks - tegemist on suht pimesi tegutsemisega. Teine "odavlahendus" (tegelikult vast odavaim) on muidugi probleemi kui siiski suht pseudoprobleemiga tegelemisest loobumine...
jõudu,
Teet
vea põhjused: mootori kulumine (nagu ka Sul arvati), süütesüsteem (jagaja rootor, kaas, küünlajuhtmed, küünlad), katalüsaatori kehv toimimine (kui HC normist oluliselt üle, siis esimene asi), toitesüsteem (õhufilter, natu tilkuvad pihustid vms), elektroonika/andurid. Iga asja vahetamine võib anda kerge muudatuse paremuse poole - aga nii vaid jupphaaval. Näiteks mõjutab HCd ka mootoriõli vanus (ja ilmselt ka kvaliteet): minul aitas näiteks õlivahetus näitajat ca 10% vähendada - 300 pealt 280 peale. Tõsi - võib-olla ei olnud päevad päris vennad, aga sellised olid mõõtmistulemused.
üldiselt on kõige odavam lahendus viia auto spetsialisti juurde ning lasta temal uurida. Ise juppe vahetades võib küll normile lähemale jõuda, aga see võib osutuda lõpuks kole kulukaks - tegemist on suht pimesi tegutsemisega. Teine "odavlahendus" (tegelikult vast odavaim) on muidugi probleemi kui siiski suht pseudoprobleemiga tegelemisest loobumine...
jõudu,
Teet
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"