23-09-2008, 03:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-09-2008, 03:52 AM ja muutjaks oli valdo.)
inimloom Kirjutas:Vabandan oma võhiklust pirdurivõimendite alal. [...] Kui membraan on katki, kas piirdub asi vaid selle vahetamisega (kuidas see käib üldse?) või lööb ta tavaliselt midagi enamatki katki?
Midagi muud riknennud membraan katki ei löö, küll aga lööb mootori sisselaske paigast ära (tohutu lisaõhk läbi võimendi membraani!) ning pole ime, et riknenud membraani korral tühikäik enam ei tööta.
Membraani vahetamiseks tuleb võimendi maha/lahti võtta tavaliselt.
Ei suutnud siit foorumist vastavat probleemi käsitlevat teemat leida.
inimloom Kirjutas:Pidurid vajavad kah regulleerimist. Grr. Kui trummel käib jõnksudega, klotsile vastu, kas vajab ta vahetamist? Mis määral üldse klots trumlit puutuda võib?
Trummel ei tohi "visata". Kui ta käib jõnksuliselt klotsidele või millelelgi muule vastu, on asi väga paha - kas on trummel "lopergune", klotsid paigast ära või on sattunud sinna vahele võõrkeha, mis vahel käib vastu.
Klots võib trumlit puutuda vaid siis, kui Sa piduripedaalile vajutad. Pedaali vabastamisel ei tohi trummelpidurisüsteemi korral klots enam mingilgi moel vastu trumlit pisinatukenegi käia (erinevalt ülimoodsate autode ketaspiduritest). Ja pidurid peavad hakkama võtma ühtlaselt, nn "jõnks-jõnks" võtmahakkamine viitab lopergusele trumlile.
Kui siiski pedaal-üleval olekus klotsid vastu trumlit käivad, siis on midagi korrast ära. Tavaliselt on midagi riknenenud/kinniroostetanud/kinnikiilunud (purunenud vedru, paksenenud pidurivedelik, töösilindrisse kinnikiilunud või seal raskelt liikuv kolb vms) või on pidurid reguleerimata (moodsamatel masinatel, millel on isereguleerumissüsteem, ei tööta see korralikult, st on kinnikiilunud/-roostetanud).
Ülitavaline on, et igasugused kinnikiilumised/-roostetamised tekivad autol mida ei ole mõnda perioodi kasutatud. Sel juhul ei aita muud, kui süsteemi osandamine, puhastamine ning piisavalt vana auto korral ka kogu pidurivedeliku soovitatav vahetamine.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel