06-10-2008, 00:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-10-2008, 00:31 AM ja muutjaks oli Jesper.)
Vootele, ma ennist rääkisin spekulatiivselt, nüüd kogemusest: Eestis aastal 2008 ei ole selline asi realistlik. Ma super hea meelega jooksutaks bemmi asemel misiganes vormelit, aga:
1. Isegi sisuliselt stockilähedane kereauto + turva maksab täna 120k. Monovormeli puhul ei saa garaaþis ise suurt midagi ära teha ja sinna minevaid juppe ei saa romulast, seega isegi kui see aparaat tuleks sama hinnaga (ebarealistlik), siis tuleks see papp ühe raksuga letti köhida.
2. Miinimumeelarve 5 võistluse jaoks hooajal on 40k, ükskõik millega sõita. Vormeli puhul pigem rohkem kui kereautol, mina näiteks sõitsin etappidele omal jalal kohale, mehaanikuteks oli paar sõpra jne, vormeliga on nats keerukam. See on tegelikult isegi raskem kui punkt 1, sest kui punkti 1 täitmiseks võib häda korral panka minna ja jagada see kulu näiteks 4 aasta peale, siis võistlemise raha läheb otse mutiauku. Treeningud veel lisaks.
3. Audru vajub iga aastaga aina rohkem maa alla, kui isegi bemmiga on osades kurvides juba nii et pidurdada ei saa kuna loobib rattaid suvaliselt õhku, siis vormeliga... Muidugi mõneti teeb see asja huvitavamaks, aga 4-5 aasta perspektiivis on fat chance et kogu Eesti ringrajasport tuleb kuni raja valmimiseni purki kaane alla panna. Bikerniekis-Kacergienes sõitmas käimisel korruta punkt 2 julgelt kahega. Soomes või mujal põhjamaades käimine on täiesti hüperboolsete kuludega.
4. Kuna vormeli põhiidee on sõita kiiresti, siis peab see kaadervärk sõitma Audrus 1:00 või vähem, sest hetke bemmiklassi mannergud sõidavad slikkidel hea sõitjaga 1:02x sisse, millest tulevikus kindlasti mõned papagoid veel maha viilitakse. 1:00 ei ole enam päris see tase et paneme toruraamile mingi võrri mootori vahele ja kütame, stardieelse eel peab kellale saama 200 või kriipsuke alla selle, ja seda pmst harju keskmise maanteelõigu asfaldil (vt punkt 3). Scary shit, if you ask me
Mul on väga raske ette kujutada, kust tuleb 10-15 inimest, kes punktide 1 ja 2 täitmisega rahuldavalt hakkama saaks, ja seda eeldusel et punktid 3 ja 4 ei tekita ületamatuid tehnilisi probleeme selle minimalistliku eelarve juures. Muidugi võib kardiradadel kaarutada mingite Formula Studenti sarnaste riistapuudega, aga noh kardiradadel võib ju ka karti sõita.
Samas kui keegi kogu selle asja ajamise enda kanda võtaks ning küsimärgid veenvalt sirgeks väänaks, siis ma võtaks momentaalselt jalad selga, paneks bemmi müüki ja koliks üle. Tegelt kah.
1. Isegi sisuliselt stockilähedane kereauto + turva maksab täna 120k. Monovormeli puhul ei saa garaaþis ise suurt midagi ära teha ja sinna minevaid juppe ei saa romulast, seega isegi kui see aparaat tuleks sama hinnaga (ebarealistlik), siis tuleks see papp ühe raksuga letti köhida.
2. Miinimumeelarve 5 võistluse jaoks hooajal on 40k, ükskõik millega sõita. Vormeli puhul pigem rohkem kui kereautol, mina näiteks sõitsin etappidele omal jalal kohale, mehaanikuteks oli paar sõpra jne, vormeliga on nats keerukam. See on tegelikult isegi raskem kui punkt 1, sest kui punkti 1 täitmiseks võib häda korral panka minna ja jagada see kulu näiteks 4 aasta peale, siis võistlemise raha läheb otse mutiauku. Treeningud veel lisaks.
3. Audru vajub iga aastaga aina rohkem maa alla, kui isegi bemmiga on osades kurvides juba nii et pidurdada ei saa kuna loobib rattaid suvaliselt õhku, siis vormeliga... Muidugi mõneti teeb see asja huvitavamaks, aga 4-5 aasta perspektiivis on fat chance et kogu Eesti ringrajasport tuleb kuni raja valmimiseni purki kaane alla panna. Bikerniekis-Kacergienes sõitmas käimisel korruta punkt 2 julgelt kahega. Soomes või mujal põhjamaades käimine on täiesti hüperboolsete kuludega.
4. Kuna vormeli põhiidee on sõita kiiresti, siis peab see kaadervärk sõitma Audrus 1:00 või vähem, sest hetke bemmiklassi mannergud sõidavad slikkidel hea sõitjaga 1:02x sisse, millest tulevikus kindlasti mõned papagoid veel maha viilitakse. 1:00 ei ole enam päris see tase et paneme toruraamile mingi võrri mootori vahele ja kütame, stardieelse eel peab kellale saama 200 või kriipsuke alla selle, ja seda pmst harju keskmise maanteelõigu asfaldil (vt punkt 3). Scary shit, if you ask me
Mul on väga raske ette kujutada, kust tuleb 10-15 inimest, kes punktide 1 ja 2 täitmisega rahuldavalt hakkama saaks, ja seda eeldusel et punktid 3 ja 4 ei tekita ületamatuid tehnilisi probleeme selle minimalistliku eelarve juures. Muidugi võib kardiradadel kaarutada mingite Formula Studenti sarnaste riistapuudega, aga noh kardiradadel võib ju ka karti sõita.
Samas kui keegi kogu selle asja ajamise enda kanda võtaks ning küsimärgid veenvalt sirgeks väänaks, siis ma võtaks momentaalselt jalad selga, paneks bemmi müüki ja koliks üle. Tegelt kah.