16-10-2008, 00:22 AM
Kevin68 Kirjutas:Millega muidu värvisid kui saladus pole?
Nagu ikka sõidukite (sh vanasõidukite) värvkatet tehakse-taastatakse.
1. Relaka otsa terashari (jämedakiuline profihari) ja raam metallini puhtaks (peale värvikaunistuste jäänuste põhjalikku ülepildistamist ning mõõdistamist, loomulikult).
2. Natuke metallitööd, st keevitamist, käiamist, lihvimist (peamiselt küll pakiraami murdunud aasade ja pragunenud kohtade juures), kuid ka põhiraami tagakahvli juures, mille ühe haru ehitasin uuesti üles.
3. Roostesurm (buvanooli vesilahus) peale, järgmine päev kaltsuga liigne sodi maha ja kerge lihv.
4. Happekrunt peale, pooleteise tunni pärast täitekrunt otsa.
5. Mõnedele kraapse saanud kohtadele veidi pahtlit-lihvi (tavaline autokere kergpahtel). Igat pisikraapsu ei hakanud lihtsalt metallis (pealekeevitamine + mahakäiamine + lihvimine) tegema.
6. 400se ja pärast veel 600se liivapaberiga kõik lõplikult üle.
7. DeBeeri veoautovärv peale.
8. Peale nädalast kuivamist värvikaunistused peale (tehnika - vt eestpoolt)
Värvimisprotsess, st etapid 4 ja 7 tavalise isetehtud kompressoriga + odavamat tüüpi (paarituhandelise) Sumake püstoliga.
Tegelikult tegin etapid 3 kuni 7 neljale rattaraamile korraga, et vähendada abitöid ja püstoli solgutamist-pesemist.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel